Thursday, January 13, 2011

Darwisy di buai mimpi indah

Owh.pagi2 dah bangun.tp si ibu buat dek je.mungkin kengantukan mengatasi segalanya. Bby dilayan oleh si ayah yang mmg menjadi rutin sblm ke kantor akan bermain2 manja mereka berdua.si obie junior akan senyum selang seli gelak.kejap lagi dia merengek.last2 nangis.si ibu yg dibuai tido walaupun bukan dlm buaian terus membuka mata sekecik2nya.memikirkan kalo2 tangisan tidak serius, boleh melelapkan mata kembali.ohh.ini bukan trick ya.ini namanya peluang sbb mlm dah jaga beberapa kali.

Ahaks.mata sudah tidak boleh dipejam.perut sakit tak tau nak ckp.

Bgn.lepak2.sambil mata seakan mau tutup lagi.owh, mau ditongkat mata ini dgn mancis tp ....tanggungjawab perlu digalas.ewah.hahaha.si suami pegi mandi.si ibu menyiapkan diri si anak utk mandi juga.untung2 bila bagi susu dia akan tido balik...yahhhhhhhhooooooooo.com.my.

Darwisy-mandi=DONE...hajat di hati nak bg susu, tp lebih manis kalo si ibu mandi jugak..kubiarkan si anak bersama si adam.eh, terkejut..sambil mandi masih boleh berpikir.knp darwisy tidak merengek seperti tadi.owh, adakah sudah tido.eh,....eh..cepat2 mandi.rupa2nya sedang melayan katun bersama si adam.uish,kaki katun sama dengan ayah dia.owh tidak.sedang dia tidak merengek lagi, lebih afdal kemas2 bilik dahulu..yeehaaaaaaa..kopi sekole sudah siap.sound kecik sudah berbunyi.bergegas angkat dan terus memberi susu cap gantung.sambil mengalunkan lagu indah memuji kebesaran Ilahi.zikir munajat itu kan lagi bagus.moga mendapat hidayah dan kehidupan yg baik di kemudian hari.amin.tup2.sambil memangku anak menyusu.sambil jari-jemari si ibu mengetik papan kekunci melayari laman web disukai.walaupun lambat.satu huruf.lepas satu huruf.satu huruf lagi.namun akan ku tidak membazirkan masa yg ada.anak sudah tido dengan nyenyaknya.ku tepuk2 belakangnya.dan terkulai kemanjaan di bahu ibu.so sweet my dear.

Kupindahkan si anak ke atas katil agar rutin ku menjadi lebih mudah.ahaks.tapi2..arghhhhh..mata terpandang pada gigitan nyamuk yang besar.pagi tadi mmg nampak.owh..kesiannya, bukan apa..kelmarin dapat brochure dari MPSJ pasal denggi.moga2 anakku terlepas dari sebarang kesulitan.skrang, si ibu sedang mengupdate blognya.mari lihat pic si cilik ini yg sedang lena tido.mak kata, tak baik tangkap gambar orang tengah tido.huhu..






alamak..xsempat pun nak publish lg, si cilik dh bgn..leh bayangkan x, seberapa kejap dia tdo...owhh..slamat tinggal blogku..cont later k


2 comments:

  1. wes!mcm kenal jer cadar hang tu???hahahahah
    bestnyer..pg2 tgk anak...huhuhuh

    ReplyDelete
  2. hahaha..tu ar pasal..cadar yg cun..dihiasi dgn bunga2 aku kawin aritu ada lagi..mmg tiap2 ari mood malam pengantin ar...hahaha..sayangnya..kdg2 pengantin lelaki tak ade..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails