Friday, November 13, 2009

Ilham di subuh hari..

berkata tidak semudah yang merasai..
hanya yang merasai bisa mengerti apa yang terjadi..
hanya yang merasai bisa menjga langkah untuk tidak dilukai..
hanya yang merasai bisa memendam keinginan untuk yang dicintai..
hanya yang merasai bisa tahu hidup tidak la semudah ini..
hanya yang merasai bisa kenal kekurangan diri..
hanya yang merasai bisa menjadikan ianya teladan hidup..
hanya yang merasai bisa mengenali kasih Tuhan adalah abadi..
hanya yang merasai bisa memanjat dalam2 kasih Illahi..

bertindaklah sebijaknya agar sama2 meraih cinta sejati..
jalan kebahagiaan tidaklah selalunya ditaburkan mawar mewangi sebaliknya..
dipenuhi mawar berduri..

namun,
kita adalah manusia yang penuh dgn kekhilafan,
kita adalah manusia yang banyak kekurangan,
kita adalah manusia yang kadang2 terpesong dari pegangan..
kita adalah manusia yang kadang2 lupa dgn ujian Tuhan..

memaafkan melalui ungkapan sangatlah mudah..
memaafkan dari sudut hati yang dalam..??
kita mungkin mudah melupakan apa yang telah berlaku..
tetapi yang merasainya..
ia menjadi parut dalam yang berbekas dalam hati..
dan mungkin akan diingat sampai mati..
sedangkan parut itu adalah ciptaan orang2 yang tidak setia..
orang2 yang tidak jujur..
orang2 yang tidak berfikir kebahagiaan orang lain..
orang2 yang tidak matang..
mengapa selepas mencipta rasa cinta itu, rasa sayang itu,
semudah itu meninggalkan parut pada yang satu lagi..

sbb itu, sblm apa2 jua pilihan hidup kita..
belajar untuk tidak melukai hati orang..
belajar untuk tidak mengkhianati cinta..
belajar untuk menolak..
belajar untuk tidak memberi harapan..
jangan terlalu mudah berkata cinta..
jangan terlalu mudah berkata sayang..
ia adalah ungkapan yang unik..
bukan sekadar ungkapan..
ia tidak mustahil jatuh ke hati..

So Amazing..

Sesuatu yang tak pernah terjangkau dek akal fikiran ku ini.
Subhanallah. ..

Ketahuilah bahawa pada setiap waktu, ribuan bilal di merata dunia akan melaungkan azan, mengakui 'Bahawa Allah Sahaja Yang Patut Disembah, dan Nabi Muhammad Adalah Rasul Allah.'

Dimulakan dengan Indonesia yang terletak dibahagian timur dengan ratusan kepulauan-nya dan jumlah penduduknya seramai 180 juta.
Sebaik masuk waktu Subuh, Azan mula berkumandang
dari kawasan ini dengan ribuan Bilal yang akan melaungkan Ke-Agungan Allah S.W.T Dan Nabi Muhammad S.A.W.

Proses ini akan bergerak kearah barat kepulauan Indonesia. Perbezaan masa antara timur dan barat Indonesia adalah 1-1/2 jam.
Belumpun laungan Azan dimerata Indonesia selesai, ianya bermula pula di-Malaysia.

Berikutnya di-Burma dan dalam masa satu jam selepas
Azan dilaungkan di-Jakarta, tiba giliran Dacca di Bangladesh.

Berikutnya laungan akan kedengaran di Calcutta dan terus ke Srinagar dibarat India.

Perbezaan waktu dikota-kota Pakistan adalah 40 minit jadi dalam jangka masa ini, Azan akan berkumandang diseluruh Pakistan.

Belum berakhir di-Pakistan, Azan akan bermula pula di-Afghanistan dan Muscat.

Perbezaan waktu antara Muscat dan Baghdad adalah satu jam. Dalam jangka masa ini, Azan akan berterusan dilaungkan di UAE, Makkah, Madinah, Yaman, Kuwait dan Iraq.

Proses ini berterusan setiap detik sehingga ke pantai timur
Atlantik.

Jarak masa Azan mula dilaungkan di Indonesia sehingga ke
pantai timur Atlantik adalah 9-1/2 jam.

Belumpun Azan Subuh berkumandang di pantai Timur Atlantik, Azan Zuhur kini sudah mula dilaungkan di Indonesia. Ini berterusan bagi setiap waktu sembahyang, tidak putus-putus.

Subhanallah, begitu hebat dan agungnya Islam!

Kalaulah setiap kawasan boleh memasang pembesar suara (yang power habis!), akan bergegar satu dunia dengan laungan Azan tidak putus-putus.

Allahu Akhbar!

http://www.youtube.com/watch?v=x4HV2qunZ1I

Tuesday, November 10, 2009

ilham di petang hari..

cantik tidak semestinya menyenangkan..
menyenangkan tidak semestinya disukai..
disukai tidak semestinya terbaik..
terbaik tidak semestinya tiada cacat cela..
namun..
setiap kekurangan tampungla dengan segunung kebaikan..
setiap kekhilafan semailah dengan selautan bakti..
setiap kesalahan tebuslah dengan sepenuh hati..
setiap kesedihan lagukan dengan zikirullah..
setiap kejadian syukuri dengan segala nikmat..
setiap keburukan hiasilah dengan keindahan budi..
hidup pasti bermakna kerana...
setiap kecantikan dilitupi dengan benang-benang mewangi..
setiap bait-bait ungkapan dialunkan dengan syair-syair nan indah..
setiap ketinggian akhlak ditonjolkan dengan muhasabah diri..

kita...
ya, kita...
adalah sebaik2 kejadian yang tidak ada tandingannya..
akal setipis rambut, tebalkan dengan ilmu Allah..

berkata adalah mudah..
bagi yang tidak pernah merasai apa-apa..
segala kepahitan dan kesulitan sgt pedih untuk diharungi..
saat itu pasti kita tertanya2 mengapa kita menjadi role model yang perlu melalui dugaan itu..
percayalah..Tuhan sedikit pun tidak pernah menduga hambaNya sekiranya DIA tahu hambaNYA tidak mampu..
tapi kita sebagai manusia..

pengalaman mendewasakan kita untuk melihat dan menilai apa yang sebenarnya disekeliling kita..
pengalaman adalah teman yang tidak penah menipu sesiapa..
pengalaman tidak pernah mencemburui sesiapa..
pengalaman juga tidak pernah belot pada putaran masa..
pengalaman mengajar kita mengawal angin emosi yang melanda..

sebenarnya..
apa yang kita mahukan...
sama sekali tidak akan menjanjikan apa-apa jaminan..
pengharapan semalam sekadar memenuhi tuntutan zahiriah..
perjanjian kelmarin sekadar memenuhi norma-norma penghidupan...

Kita mampu memiliki cinta manusia..
Kita mampu menyayangi manusia bila mana hati berkehendakan..
Namun..kita tidak akan pernah sekali2 memiliki jalan hidupnya..
cinta datang dan pergi..
tidak esok, mungkin lusa..
tidak lusa, mungkin tulat..
itu janji Tuhan..
kita akan menempuh saat perpisahan yang kita sendiri tidak inginkan..
siapa kita untuk menolak takdirNYA..

Disaat ini..
kita haruslah menghargai segala kesempatan yang diberikan..
pandanglah segala kepedihan sebagai satu jalan kebahagiaan..
tidak akan kita merasa kemanisan sekiranya kita tidak melalui kepahitan..
setiap kesusahan pasti ada sinar akhirannya..

Hiduplah di atas kanvas yang kita lakarkan..
Warnailah dengan warna2 keceriaan..
Gantunglah pengharapan hanya pada yang ESA..
Panjatkanlah segunung doa atas segala dugaan..
Sesungguhnya kasih sayangNYA..cintaNYA..tiada tandingan..
itu yang kekal selama2nya..
Insyallah di dalam hati kita..amin

Sunday, October 4, 2009

jiwa ku yg kacau bilau...

saat aku menitipkan kabaran ini..hati aku sungguh2nya di dalam dilema..
hanya rakan2 ku yg banyak memberikan nasihat dan dorongan..
mereka2 inilah yg banyak membantu aku di kala ini..
di sebabkan title aku pun jiwa yg kacau bilau..kian lama sungguh tidak mengupdate
cite2 yg agak menarik tapi telah dideclare sebagai cite yang suam2 kuku..hehehe..

tapi tak kira..aku nak upload gbr2 aku bersama2 rakan2 di bulan pose yg lepas...
hari2 berhari raya di kampung halaman..n bersama orang yg sangat2 dicintai..u know what i mean ya..erm..doakan kami...aku dah hampir putus harapan..hanya dikit kesabaran yang dikurniakan Ilahi untuk ku menggagahi kehidupan mendatang..

lahiriahnya menampakkan aku seorang yg ceria abis..tapi jauh di lubuk hatiku..memendam satu perasaan yang amat berat...Ya Allah..aku tidak tahu ape yg sedang Engkau Rencanakan..pastinya aku mengharapkan yg terbaik dariMu..sebagai hambamu yg amat lemah ini, aku sudah tidak tegar lagi mengharunginya..berikan la aku satu petunjuk agar aku mampu menjalani kehidupan mendatang ini dengan redha di bawah lindunganMu Ya Rabbi..

~AMIN~

Monday, August 24, 2009

Saturday, August 15, 2009

Sajak Aminah Qutb Buat Bakal Suami

Sekiranya,
kita cinta kepada manusia,
tak semestinya manusia cinta kepada kita,

Tetapi sekiranya,
kita cinta kepada Allah,
nescaya cinta Allah tiada penghujungnya

Sekiranya,
kita cinta kepada manusia,
kita akan cemburu kepada orang yang
mencintai orang yang kita cintai.

Tetapi sekiranya,
kita cinta kepada Allah,
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada Allah juga.

Ya Allah,
andainya dia adalah jodoh
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku,

Maka,
campakkanlah ke dalam hatiku,
cinta kepadanya adalah kerana-Mu,
dan campakkanlah ke dalam hatinya,
cinta kepadaku adalah kerana-Mu.

Namun,
andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan oleh-Mu kepadaku,
berikanlah aku kekuatan agar pasrah
dalam mengharungi ujian,
yang Kau berikan Kepadaku..

Thursday, August 13, 2009

Syarifah Khasif2

Fasih berbahasa Arab, si manis, bersama-sama abang sulungnya, sudah dilatih untuk mengaji lima kali sehari."Kami mengaji setiap kali selepas solat. Walid sangat bersungguh-sungguh melatih kami mengaji kerana minatnya yang mendalam dalam pengajian al-Quran.

Tidak pernah sekali pun dalam hayat beliau tidak dapat mengkhatam al-Quran melainkan semasa beliau menerima jemputan memperdengarkan bacaan di Iran pada tahun 2005.
"Kebetulan pula waktu itu bulan Ramadan. Kerana sibuk memenuhi undangan, saya tidak sempat menghabiskan kesemua 30 juzuk. Walid marah tapi saya ke sana pun untuk mengaji," katanya.

Bersiap sedia untuk berhari raya, Sharifah Khasif, pada tahun ini beraya dengan empat pasang baju baru.

"Ini tahun pertama beraya tanpa walid. Sedih mengenangkannya, tetapi kami perlu teruskan hidup. Jadi kami beraya ala kadar saja", jelasnya lagi.

Tahniah kepada Syarifah Khasif yang telah memenangi Tempat Pertama dalam Pertandingan Tilawah Al-Quran Peringkat Antarabangsa Kali ke-51 Tahun 1430H / 2009M.

> Tumpang bangga di atas Syarifah Khasif yang juga merupakan senior saya di SM Teknik Lebuh Cator, Ipoh Tahun 1999. Semoga kejayaan dan keredhaan Ilahi mengiringi setiap langkah kebaikan yang dilakukan beliau... Tahniah.

Sharifah Khasif1

Siapakah gerangan gadis yang memegang nama Sharifah Khasif Fadzilah Syed Mohd. Badiuzzaman.. Seorang gadis yang ayu, lemah lembut orangnya, setiap tutur kata disusun menyerlahkan kesantunan seorang gadis Islam yang menjadikan mereka-mereka di pelusuk dunia amat kagum dengan beliau..

Tak mau cite panjang...Beliau ini adalah salah satu kurniaan Yang Maha Esa yang amat bernilai.. Insyallah..

Sharifah Khasif dikenali sebagai seorang qariah dan mengkhatam al-Quran setiap kali Ramadan. Namun dia juga tampil bergaya, jauh daripada imej seorang ustazah.

Mempunyai pendirian yang amat tegas dalam memilih jalan hidup berlandaskan syariat Islam.

"Bagi saya, biarlah melawan arus, daripada melawan akidah. Tentang pilihan berpakaian atau berfesyen, tepuk dada tanya selera. Apa yang penting ialah keikhlasan. Tuhan saja yang tahu keikhlasan kita", jawabnya tenang.

Tentang pilihan berpakaian atau berfesyen, tepuk dada tanya selera. Apa yang penting ialah keikhlasan. Tuhan saja yang tahu keikhlasan kita", jawabnya tenang.


Tuesday, August 4, 2009

sidang redaksi..

tak nak cite..nak tepek gbr je sepanjang sidang redaksi berlangsung..hehehehe...


umah waja..yeszaa


ish..ramainya peminat aku..ahhahha


ek eleh..posing keje nye..


eh..peminat lagi..


dak perempuan pun ada yg minat gak..hahahha


Festival Tari 2009

erm..tak tau mana nak mula..tp gile teruje nak tgk....aku g ngan cikgu2 smkc(kak umi n fasha sandha celup a.k.a fadila)..n bebdk tarian smkc...mlm tu pertandingan di antara Penari dari Penang n Johor..rupenya best ek tgk tarian ni..rs cam aish..gile berseni depa ni..kagum tak terkira.. di tambah lak ngan persembahan yang mencuit hati..pakcik2 n makcik2 yang umur di dlm kiraan infiniti tue...pandai sungguh mengatur langkah satu persatu..menyusun gerak tari..alunan muzik yang sangat menghiburkan..sungguh..sungguh aku nak bgtau yang nikmatnya malaysia.. satu kesenian yang harus dipelihara...dah tiba masanya..jeng3...sesi bergambo..hahhahha...


me..fasha sanda celup n bebdk smkc..


Tarian kuda kepang


Tarian dari Penang


Tarian dari Johor

Friday, July 31, 2009

keindahan part 2

ish..lama bebenor asenya teman tidak mengupdate blog sesawang nie..cam dah semak je ngan sawang2 ni...

1st stori...gua p anta adik g kulim je(tak sempat nak anta p alor setar)...aik awat intonasi penulisan bertukar menjadi utara ni..aish..ni yg malas cek nak habaq ni..tapi sebenarnya..cek malas nak cite panjang la..tgk je la gambar2 ni...


b4 dat, tempat kejadian adalah di sekitar kediaman kekanda di kulim..@ ayak terjun Tmn Rimba...Teluk Bahang..Penang la tue...


check it out..ya..ya...ya..


so cute la...rabbit oh rabit..






Tuesday, July 14, 2009

keindahan part 1


tak tau nape sejak 2,3,4,5 (kira sampai sok pagi..hehehe) hari ni..aku mempunyai tahap kerajinan dlm mendesign gambo2 aku yg agak ayu utk memuaskan hati yang agak berbunga2..terasa sebenarnya indahnya ciptaan agung Tuhan yang menjadikan setiap ciptaan itu sungguh bererti.. penulis agak tidak keberatan untuk meluahkan rasa keAgungan itu dengan memaparkan beberapa 'keindahan' yang sukar digambarkan...pls ya...ya..don't judge a book by it's cover..ni kan blog saya.. ikut suka saya la untuk memaparkan keindahan sebagai manakan..(eh, awat ayt bertukar menjadi emosi terlebih nie).. Ya Allah,,,sumpah tak buat lagi..gile mereweng aku nie...

k la..tak payah ckp banyak..dis is the 'keindahan' part 1..(gile kentang kan)..agakla..


pergh..tak tercapai akalku..betapa indahnya ciptaan ini.. :)


nice candid ya..

to be cont to 2nd part..hehhe..check it out..


Monday, July 13, 2009

ketidaktahuan..


muka aku borink pun comei..ahhaha..perasan je

erm..aku rasa bosan sgt..keje berlambak nak buat tapi rasa tahap kesunyian makin lama makin meninggi dlm diri..jauh di sudut hati aku amat merindui seseorang..tapi apa kan daya..aku hanya mampu menyimpan perasaan itu jauh2 di dasar hati aku..ape la nasib aku sbnrnya...bermain perasaan sorang2 begini..arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....

malas ar nak cite..ni la aktiviti aku time borink2..dok edit gambo aku yang makin lama makin ayu ni..hahhahha..perasan je..(ayat2 penyedap perasaan namanya ni)..


walaupun hari koko dah lepas..aku baru rasa nak update..hehhee..cun gile cekgu ni..


ni ngan shahin makan piza yok..sedapnye mencekik.

Monday, June 29, 2009

walk to KL...

wah stori kali ni membawa kalian ke pelusuk lencongan yang penuh dengan kasih sayang..(ooppss, nanti2..jangan cepat memikirkan sesuatu yang tak pasti...nanti fitnah jadinya ke atas aku)..hehhe.. apelah dok digebangkan ni..aku sendiri pun tak paham..permulaan ayat yg agak ting tong oleh penulis yang tidak mempunyai idea ketika ini..tapi disebabkan oleh, kebosanan yg melanda..moh kita p check ape yang aku dok wat ari2 yg baru lepas...

Jumaat >> 26 Jun 2009...
maklum ar baru dipenuhi dgn sejumlah pitis dlm saku bank aku..hhehehe....aku ngan memember aku yg agak tak ramai korumnya terdiri daripada cik shahin n cik fadila g KL..untuk meninjau2 keperluan yang aku tak rasa aku nak beli pun..tapi cik shahin mempunyai agenda nya tersendiri..jeng...jeng..jeng...apakah misi ter"PENTING" itu..adakah perlu dirahsiakan atau pun leh disebarkan ke seisi sesawang ini...jap aku pikir dulu....kitaorang g KL nek lrt...inila transport kiraannya bg aku paling mudah la..walaupun aku tak mahir sgt..tp sbb ada pemandu pelancong a.k.a cik shahin..perjalanan menjadi lancar...

sesampai je kat Low Yat..kami dok usha teknologi yg cam terkini tapi aku tak la teruja sgt sbb cam tak excited je..hehhehhehe..dok meneman cik shahin membeli broadband..(alamak, terpecah lak MISI yang ter"PENTING" ni..hahhahha..cam sepenting masalah ekonomi dunia kan..pas dok jalan2..kami2 p makan..sbb perut dah dok bising2 sound kitaorang suh g makan.. berani sungguh ek menegur kami yang darah adrenalin ketika itu laju memecut keupayaan mata untuk window shopping nie..ceh...atas rasa kehormatan dan belas kasihan ke atas slh satu organ ciptaan Tuhan ini...kami pun g makan Nasi Ayam..dok lepak lama gak ar..

Pastu, kami g Sg Wang untuk menghabiskan wang..wah, gile cantik baju kat sini..ish2..aku punya nafsu mula menggelodak nek..aish..apalagas..sambar la satu baju n satu suar jeans...erm..itu saje.. tahan beb tahan..hehehhe...


cik shahin..cik fadila..n cik ayu

Sabtu >> 27 Jun 2009...
Hari ni hari Terbuka..makna kata time ibu bapa datang ke sekolah untuk mengambil buku laporan anakanda mereka..agak penting aktiviti ini..tapi ada lagi penting..yahoooooo...

my fiancee datang KL..ish..cam lama je tak jumpe...aku g lepak TS >> Time Square...g makan2..lepak2 tgk orang men ape ntah tu..(yg serupa cam kat genting tue)..pastu tgk wayang Transformer)..disebabkan aku ada persekolahan pagi itu, badan seakan penat semacam je..aku leh lak tido..hahhahha....

malam harinya..kitaorang g downtown yang berlokasi kat depan sek aku ja..jalan punya jalan...cam penat gak kan..aku terserempak ngan member kat uthm si faris..so, lepak sembang2 jap ngan dia..n then kitaorang balik ar..penat sgt...huhuhu...


aku dan dia..luv u so much..

Ahad >> 28 Jun 2009

kitaorang g Jalan TAR plak...agak2 lingkungan jam 3 baru kuar umah..cuaca suam2 kuku aje..tapi kami menggagahkan diri untuk berjalan2..jalan punya jalan..aku sambar se4meter kain berwarna kuning..tetiba rasa cam nak beli kain wat baju kurung warna ini..cam best lak kan.. di samping aku kekurangan pakaian berwarna itu..

pastu kitaorang lepak lak kat JUSCO..nak beli gula2 agenda utamanya utk anak murid kesayangan...then jalan2..snap2 pic sikit..tak banyak..iye..sikit je..lor ...aish..bape kali nak cakp..tak banyak la..sikit je..ada plak yang makan penampar ni..(woit kewek, yg and dok marah2 ni apsal..gile ke ape)...eh..iye ke..alamak teremosi lak...

balik meninggalkan insan tersayang kul 6.30..sampai la umah ku dlm kul 7 lbh gitu..penatnya rasa..mandi2...lepak ngan adam jap..apelagi... zzzzzzzzzzzzzzzzzzz....

eh sebelum tu..gud nite... :)

Friday, June 26, 2009

1st time tagged..betul ke status entry aku ni...dedicated to zazawati...

ko nak aku tagged ko ke ni zaza...hehehe..tak kira aku nak wat gak..dah ko mention nama 'ayu' tu..kira aku la tu..hahahhhaha...

The rules:


Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini :

-minah yg agak kelam kabut..kalo tgk muka dia mmg klako ar time tu...

-dak yang pandai menggoreng dalam presentation..kdg2 aku rasa dia tak tau pun ape yg dia ckp..kahkahkah..

-pakai la selekeh cam mana pun...still nampak ayu je cam aku..

-adik-beradik muka sepesen je kecantikannya...

-ape lagi ek...aku pun tak ingat la...tapi attitude mmg muda tak padan ngan usia yg agak tua dari aku...gurau ja...

Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yg seterusnya :

  1. nampak cam brutal tapi hati leleh abis...
  2. sgtla setia kononnya ar..
  3. suka wat orang tergelak berguling2 cam aku la badut di kala itu...
  4. pemarah juga...n peramah juga...aku la tu...
  5. suka la tgk menda yg cantik..ini juga telah mengilhamkan aku untuk mendesign ape2 je..
  6. mempunyai kulit yg sensitif..gatai2..tgk tuan ar..mmg gatai pun...
  7. maaflah mmg tak suka diarah..tapi aku wat gak..haahahhahaha..saje tunjuk protesla kononnye...
  8. friendly sgt...
  9. suka tido...
  10. suka dah sampai ke no 10...maknanya aku dah tak payah dok memuji angkat diri kat entry ni..kahkahkah...

Anda perlu memilih 5 penerima award seterusnye dan describe tentang mereka :

1. Wan Sajidah
2. Cik Yumici
3. Cik Zazawati
4. Cik Adila
5. Tuan Gejek..kalo ada la...

Thursday, June 25, 2009

balik kampung..ooo..balik kampung..

*permandangan kampung yang menghijau...cewaaaaaaah

seakan cam ketinggalan punya entry..maklum ar gua ni tak berapa nak ada masa yg agak rajin nak uat blog....wat menda len rajin ar..lagi2 kalo dapat sleeping beauty..perghhhh..mmg feveret aku tu.. tapi aku nak cite time aku balik kampung @ perak..mmg best gile...gile pun tak best cam ni tau..paling best..dapat mengail ikan sepat..lagi feveret aku ni..mmg masyuk... haahhhahhaha..rasa cam tenang gile ati aku yg dok berkocak...(bak kata orang, sekilas ikan dalam air, leh tau jantan ke betina..) <<-- ada kene-mengena ke ngan cite aku mengail ngan pepatah kat atas tu..gile kentang...


*sungguh cantik alam ciptaan Allah ini...


*kepada sape2 yg xpenah tgk kepingan asam..ni dia...asam keping yang sedang dikeringkan..

masa agak jeles ngan gua..pegi meninggalkan gua yang dok menghayati keindahan kg..tapi ada cuti lagi aku mmg nak balik kg lagi..best siot..umpamanya awan mendung berarak seketika memberi laluan kepada ketenangan alam ciptaan Tuhan...(woit, ayu kamalia..dok merapu gapo ni??)..gua punya suka ar..dah blog gua..ada gua kisah..hahahhahhaa..menanah je telinga kene sound ngan aku yg ntah pahape ntah ni..

antara tentatif aku kat kampung kan selain mengail tu..ape lagi..maklum ar gaji pun masyuk..dok shopping ja..kat kg kan barang murah..plan budget ni beb..sayang wit tau..haahhhaa..ari pertama je, bapak aku dah bawak g ban pecah...adik mahirah pun pegi gak..ape???nak tau pasal adik mahirah...ish..awek cun ni dah berpunya beb..sori..no entry..u kene mengadap abg2 nya dulu baru leh ngorat (..wei ayu yg sengal..udah2 la merapu tue.gua bosan ar bc blog lu ni..) ish..aku plak kena sound..gua punya blog..suka la...ada gua heran..kahkahkahkah...


* ha ni dia pic2 menarik..gbr penulis tidak dapat dimasukkan atas alasan tertentu..

adam pun ikut sama..mmg cute ja..maklum ar kat bdr metropolitan yg penuh dengan bangunan bertingkat...umah aku pun byk bilik..tapi aku guna bilik bawah skali..yang len aku bg sewa kat org len..hahhahha...perasan je..umah apartment la katakan..si adam ni leh plak kejar ayam..hahaha..tgk ikan byk2 wat dia teruja gle cam nak cekik2 ikan tu..kahkahkah..

selain itu, aku g jumpe my luv..hehhee..(tetiba blushing)..malu ar..malu nya..[panggg....amik ko..dok merapu dari tadi..budget lbh..cam ar orang tu sayang sgt]...wei, ni leh menaikkan kemarahan ni..hehheheh..mestilah sayang beb..gua ni calon mithali tau..jeles ar tue..lu jgn ingat gua p jumpe dia dok suka2 ka...huhuhu..g jumpe la..kan lama tak jumpe..(stori haruslah dicover demi menjaga kepentingan masyarakat..tanpa menyentuh sensitiviti yg ada)...hehehehe..

next stori pls....

erm................... rasanya sampai sini sajelah gua punye rentetan..kembali ke alam persekolahan.. menggalas beg yang sarat dengan tanggungjawab untuk mencapai kejayaan masa hadapan pelajar2ku... folio2..post mortem2..ngantuk lagi..byknya koje...help desk...eh silap...help me..mayday2.. daa..nite...

Sunday, June 21, 2009

erti pengorbanan...adakah berbaloi...

"pengorbanan" dan perhatian kita pada seseorang tidak kira famili, sahabat atau alam semesta ni..adakah berbaloi??...erm..korang leh jawab ke??tapi tuelah..kita mengharapkan sesuatu yg terbaik selagi nyawa masih dikandung badan...namun...kadang kala kusangkakan panas berpanjangan...rupa2nya...gerimis mengundang..o o o o ...(ish..dh mcm lagu la plak)..dlm hidup ini, tak semestinya kita dapat memenuhi kehendak kita sendiri..hari ini..kamu ....iye..kamu, mungkin menjadi kawan yg paling baik..tapi esok..belum tentu lagi kan...

namun begitu, tatkala kita menjengah cebisan2 kedukaan hari2 kelmarin, kita akan dirundung kesedihan di kala ini..makanya, jgnlah lagi meratapi segala kejadian yang memeritkan itu..kata orang,"berat mata memandang, berat lagi bahu memikul"..ada kebenarannya dgn kata2 pujangga orang2 lama ni..tapi sebagai sahabat untuk diri sendiri..itulah yg aku cuba lakukan..aku perlu meningkatkan tahap kesabaran aku...seperti kata seorang rakan baru yg membawa erti dlm hidup aku...sabar itu manis...erm...yup..mmg manis...

Pabila kesedihan menyelubung diri, kita akan merasakan..kita la yg paling malang skali..acapkali kita akan mempersoalkan sesuatu yg tak pasti...kenapa jadi kat aku?kenapa itu?kenapa ini?...
really kan..Sesungguhnya percayalah bahawa, lebih banyak lagi penderitaan yang telah berlaku di dunia ini..yang kalo dihitungkira...mungkin kita tidak akan mampu untuk menghadapinya..bersyukurla pada anugerah yang diberi.. Sedangkan kekasih Allah itu, Rasulullah s.a.w juga diturunkan ujian kepada baginda..ini kan pula kita seorang insan kerdil lagi hina...maka, sesungguhnya Allah itu sgt adil dan sayang pada kita..sayangnya kita acapkali melupakan segala anugerah yg diberikan..kerana DIA sayang n ingat pada kitalah, kita diberi ujian sebegini rupa kan..DIA mahu memantapkan iman2 kita ini wahai sahabat...Jalan menuju ke syurga itu penuh dengan ranjau durinya..kita perlu menghadapi saat2 kesukaran, dan akhirnya pasti akan ada cahaya di hujung penerokaan.. amin...

Saturday, June 6, 2009

rindunya...

huh...dah berkurun rasa tak update blog ni..sejak aku dilanda kemurungan yang agak memberi kesan tahap kestabilan posisi emosi yang tunggang langgang ni...disebabkan virus yang menjangkiti aku ni la, aku byk terlepas cite2 yang agak best untuk distori mori...hehhhe..tak pe2..skarng jiwa agak sentimental n mcam stabil tapi blm leh nak memberi senyuman seikhlasnya pada alam ciptaan Tuhan yang indah ni...hhehehee...(gile merapu gak permulaan entry aku kali nie)..

let's go to cite pertama....

Hari Guru...Tanggal 29 may sambutan hari guru peringkat sekolah..pergh..nervous tak terkata beb..paling rasa cam nak tercabut bulu2 roma saat...saat...saat menyanyikan lagu Guru Malaysia... mak ai..aku rasa len mcm je...seram sejuk pun ada...tak tau la cam ner nak menggambarkan perasaan tatkala menyanyikan lagu tu...menusuk kalbu...syahdu yang amat...

tapi yang bestnya kan..pagi tu kitaorang disajikan dgn pelbagai persmbhn pelajar yg agak interesting..best gile ar...ada budak nyanyi lagu "Yuna" lagi tu..wah..tabik spring 40X (dlm mimpi)... tak sangka aku dapt gak hadiah n kad yang sgt cantik dari pelajar2 aku..thanks sayang.. rasa terharu sgt2...tak terucap dengn kata2..Tuhan saja yang memblsnya. Harap kalian berjaya dalm hidup amin...

continue to cite kedua...

Yahooooooooo.com.my... setelah agak 5 bulan kesengkekan...akhirnya..tak nak cite ar...hahahhahhahahhahha...hepi beb..

continue to cite ketiga..

Jumaat mlm tu gua ditugaskan untuk bermalam di skolah..kene join bebdk perkhemahan...malam tu aku, dila ngan fadila dok join cikgu len men badminton sampai dekat 1 pg..penat gile rasa..lenguh yang amat...hahhahhaa..(tapi time men tak terasa sgt, keesokan hari baru la rasa sengal2 otot tahap gaban)..

Thursday, May 7, 2009

Hadapi dengan senyuman

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi Biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa Semua...
Kan baik baik saja

Bila ketetapan tuhan
Sudah ditetapkan Tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

AYAT-AYAT CINTA

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

REFF:

Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu

Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

Repeat REFF:

Ketika ku bersujud 2x

Wednesday, May 6, 2009

KERTAS - KEKASIH YANG TAK DIANGGAP

aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

selalu itu yg kau ucapkan padaku

reff:
sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah

aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

repeat reff

sebagai kekasih yang tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

repeat reff

Sunday, April 12, 2009

aku hanyalah aku...

tajuk entry yg seakan tak de ape2 makna dlm hidup..(oppps, ari ni aku nak cite yg agak touching sikit)...aku pun kekdg tak paham ape yg terjadi di sekeliling..masih ada yg mampu untuk bercerita yg remeh-temeh..padahal aku rasa..dunia menghadapi golak ekonomi dan politik yg amat dahsyat (lagi bagus amik tau pasal dunia)..tapi cite bodoh gak la orang sibuk nak amik port...

selama ni, aku cuba untuk pertahankan ape yg aku rasa..tapi akhirnya..menitis jua permata-permata jernih yang penuh dengan keikhlasan (tapi disalahertikan)...aku tak penah mintak apa2..aku pun tak penah mengharapkan ape2...mcm ni ke dunia hangpa..??sungguh penuh dengan pura2..mmg mengubah persepsi aku t'hadap hangpa...

nasib agak baik sbb mempunyai pelajar yg mmg nakal tapi masih boleh guna otak dlm hal2 kemanusiaan nie..tatkala kesedihan menyelubungi diri..aku tak dpt kawal emosi..menitis lagi dlm kelas..semua pelajar aku senyap aje(padahal..Ya Allah..ape punya kelas ar..bising yg amat setiap harinya)..datang la seorang pelajar yg agak nakal...bagi tisu tue..hehhee(tergelak sejenak)..pastu emosi aku cam dah ok..terus ngajar.. ada gak pelajar aku tanya...

Murid : "Cikgu, bg tau saya sape yg buat cikgu nangis?" (tangan sambil menumbuk2 sepertinya gaya seorang gengster)... hahhahhhaha...

datang lagi satu murid...
Murid : "Cikgu, gaduh sama bf ke cikgu?".. (adoi, jauh menyimpang punya soklan, tapi tak pe..ada ciri-ciri take care atas seorang cikgu yg malang)..

yg agak kelakar yg membuat aku tergelak lagi..smlm aku wat latihan kat depa...

soalan :
>> Pada pendapat anda, apakah nasihat anda apabila seseorang itu mengalami kekecewaan ?

murid berkata," cikgu ape itu pendapat?"
cikgu berkata," erm..pendapat ialah apa yg awak cakap...
murid tanya lagi," kekecewaan tu apa cikgu?"

dengan penuh kesabaran lagi..cikgu berkata lagi,"kekecewaan tu lebih kurang kesedihanla..
Jadi, apa jawapannya...(mmg depa tak dapat jawab soklan aku...jgn cuba tertawakan pelajar aku ok...mereka mungkin tidak se pick up anda.. :) )

cikgu pun bagi jawapan pada soalan itu berdasarkan logik....
"Kalau kawan awak sedih, awak mesti nasihat kawan awak mesti banyak sabar, ingat Tuhan dan bla..bla..bla.."

Apa kaitan cite di atas dengan kejadian tangis-menangis aku pada hari khamis tue???

Seorang pelajar aku bangun, dan cakap..
"Apa pendapat anda, jika cikgu kecewa?"

Bangun lagi seorang...
"Cikgu perlu sabar..ingat Tuhan.."

(Amazing right...kagum sejenak...)
Pelajar yg anda tertawa itu bukan di kalangan yg cerdik pandai..tapi masih leh menggunakan pembelajaran semlm dlm kehidupan realiti...

i'm proud of you.....

Friday, April 3, 2009

handball MSSMKL 2009

ish..lama benar den rasa tak ketuk keyboard nak tulih new entry nie...mana tak nye, asal nak update je...tak leh nak sign in..sengal tahap memuncak je aku rasa..dalam jangkauan ingatan yg tak berapa nak panjang ni, dah byk cite aku rasa terlepas nak update...sampaikan malas ar nak update..(dari dok nunggu nak ketuk keyboard ni, baik aku ketuk ketampi sampai lebam)...wah, sanggup ke tu..

tapi aku nak cite gak, walaupun masa aku sbnrnya tak ada nie..jap lagi ada kelas la..wah, awat malas sangat ni..badan pun dok rasa sengal2 je...mana tak nye..aku baru je abis karnival handball MSSMKL yang berlangsung di pusat kecemerlangan sukan cochrane...dari ari senin sampai khamis aku dok padang..maklum ar student aku terlibat sama..kebtln lak, sekolah aku jadi penganjur..kaki aku pun rasa cam gedik2 semacam je, nak men sama...hahahaha.. lantak ar orang nak kata aku dah tua ke..hampir2 nak menopous ke..asalnye bile aku dah pegang je bola baling punya bola...seperti satu aura datang meresap..dgn tidak sengajanya..aku merasakan diri aku seperti budak2 yang masih boleh berlari ke hulu ke hilir(tak de ar sampai ke hilir perak laak..tu nak mampus namanya)..hahhaha...

ish..dah menyimpang sangat cite aku ni..sampai kat kampung aku la tue..(simpang 4)...berbalik pada topik kita di atas..ape dia murid2???--> topik kita di atas....iyelah..ape dia topik kita di atas...aish...nak kena jalan itik ni..wah, tak betul tu cikgu..tak boleh denda murid sesuka hati...walaupun mereka2 ini suka didenda sebegitu rupa... :)

dipendekkan cite aku yang agak panjang tapi tak bermakna nie...team sekolah under 15 BOYS aku layak gak g FINAL..diulang...FINAL tue...tapi nak buat cam mana..kita hanya merancang...di ATAS LEBIH MENGETAHUI...hiba di hati apabila tidak menjadi johan...tak pe...kita perform kat inter zone nanti k...chayok2 sayang..ayam goreng..ayam goreng...


N. Johan Under 15..chayok2 boyz..


Girl Under 15...


Boy under 18...







Saturday, March 28, 2009

raja lawak :::

raja lawak yang sempoi abis...

ape kaitannya aku ngan raja lawak..sedangkan aku ni seorang puteri..ewah..hehhehe..raja lawak antara program yg aku minat semenjak nabil lagi jd pesertanya..mmg lawak sial tahap pecah perut yang membolehkan usus2 aku berkecai dibuatnya..hehhehe..

sbnrnya aku nak cite yg aku mmg hepi gile ar..last week g kenduri doa selamat kat umah "JIHAN" raja lawak musim ke-3..aku pegi ngan member aku si sam..jihan ni adalah member aku masa kat poli dulu dan melepak di rumah yg sama..tak sangka plak dia masuk program ni..yg paling best gak lagi...dengan kehadiran pelawak2 yg len >> sepah, chot, am, amir dan zaibo..happening gile ar majlis tue..asyik tergelak je..sepah mmg BEST..

nak ditambahkan gamat punya stori..si amir leh plak miss in action...aduhai..ke mana ko dibawa lari ni..i'm sori..tiba2..dlm jangka masa yg agak tidak berapa lama..muncul si mamat yg membawa trademark "i'm sori" ni..ghupa2nya..dia pegi umah seorang makcik..agak2 seperti peminat amir..erm..tak taula..tapi makcik ni juga la yg sepertinya merupakan peminat fanatik kpd pelawak2 raja lawak ni..lawak gile ar...bebdk sepah ni apelagi..asyik membahan makcik ni je..maklum ar makcik ni bagi sim card maxis kat amir..cara gak tu idea dia..hahahha...nak puji gak la ngan sikap si zaibo ni..mmg peramah n baik orangnya di mata kasar aku..kalo tgk guna mikroskop aku tak berapa pasti sejauh mana kebenaran panca indera aku ni..tapi so far, dia mmg sporting ar..hopefully dpt jumpe lagi depa ni..best...

akhir kata...ish..mcm berucap la plak..semoga kalian sukses k...
** nanti aku upload gambo..(jgn ada yg jeles sudey)..wah gitu..

Wednesday, March 18, 2009

gadget or gejek??

topik aku ari ni..kita bercerita ttg gadget or gejek..kita akan lihat sejauh mana kefungsian gadget dan gejek dlm kehidupan seharian..kita akan selami apakah itu gadget dan gejek..adakah beliau seorang manusia??sekor minatang mamalia?sejenis kenderaan pacuan beroda?sejenis makanan ke?? :)
gadget kalo agak2 menurut firasat aku...rasanya adalah sejenis alat berteknologi teknik yang agak kecik size tetapi mempunyai kefungsian yg agak besar dan leh la datang kan manfaat pada seseorang..aku sebnrnya bukan nak cite pasal gadget nie..
kita pegi plak pada perkataan yang bermula dgn huruf "G"...diikuti dgn huruf "E"...difollow oleh huruf "J"..kembar kepada "E" tadi pun menyusul sama.."K"..kita teruskan ek..
gejek ni satu makhluk yg agak sinonim ngan amir hamzah b ab ghani b mahmud b ismail...aku tak berapa kenal sgt ngan amir hamzah ni..tapi agak kenal rapat ngan gejek..tapi tue la..
permulaan penceritaan di antara kami berdua agak kebelakangan ini la..kenal pun agak baru..rasa cam tak sampai 2 tahun lagi..tapi sekenal aku ngan makhluk ni...
agak simple orangnya..jiwang di tahap yg sukar dicontrol..kesengalan di tahap puncak yang agak meraban..mempunyai ketinggian diri agak pemalas mengikut musim katak mengawan..hahhaha..
tak nampak something spesel ttg gejek yg aku cite ni..kalo korang hanya kenal dari luaran..sbb 1st impression cam tak teruja je..hahhaa..tapi..kata orang kg aku.."don't judge a book by it's cover"..mempunyai kenalan yang memegang nama "gejek a.k.a amir hamzah" ni merupakan satu pengalaman ngeri dalm hidup..anda pasti rasa menyesal di hujung penceritaan..dan slalu akan tertanya2..mengapa..mengapa..mengapa..aku kenal ngan gejek ni..baru sekarang..hehehhe..
>> tak tau nak tulih ape lagi...
>> nanti aku sambung la ek...

Tuesday, March 17, 2009

~school holiday~

demam cuti sekolah telah melanda..
nothing spesel ar..tak tau nak wat pe..
kebiasaannya..dicuti2 ni, byk undangan perkahwinan..
last sunday, aku g wedding member aku si sarah..
mmg cantik ar..aku g ngan hanie n shahin..
sedih gak la, tak dapat stay lama ngan depa ni..
masing2 ada tugasan yg perlu dipikul..
ewah..ayat tak leh blah..
hari2 aku tak la boring sgt..coz..
student aku nak training handball..
aisey..apalagas..join sekaki ar..hehehehe..
tue je la wat setakat ni..
ada yg menarik menanti.. :)

is it true???

Your view on yourself:
Other people find you very interesting, but you are really hiding your true self. Your friends love you because you are a good listener. They'll probably still love you if you learn to be yourself with them.

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:
You like serious, smart and determined people. You don't judge a book by its cover, so good-looking people aren't necessarily your style. This makes you an attractive person in many people's eyes.

Your readiness to commit to a relationship:
You prefer to get to know a person very well before deciding whether you will commit to the relationship.

The seriousness of your love:
You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with?

Your views on education:
Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

The right job for you:You have plenty of dream jobs but have little chance of doing any of them if you don't focus on something in particular. You need to choose something and go for it to be happy and achieve success.


How do you view success:
Success in your career is not the most important thing in life. You are content with what you have and think that being with someone you love is more than spending all of your precious time just working.

What are you most afraid of:
You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.

Who is your true self:
You are mature, reasonable, honest and give good advice. People ask for your comments on all sorts of different issues. Sometimes you might find yourself in a dilemma when trapped with a problem, which your heart rather than your head needs to solve.
u must try
http://www.quizbox.com/personality/test82.aspx

Monday, March 2, 2009

sport day @ smkc..

nak bagitau je..sok ari sukan sekolah..cam best je..hehehe..ditakdirkan aku ni mewakili umah waja a.k.a umah hijau..mengikut keadaan terkini..waja berada ditangga ketiga..aish..cam ner leh menurun..wahai atlet ku tersayang...berusaha gigih ek sok..tapi tue ar..masa merentas desa ari tu.. (tapi cam tak kene je ngan merentas desa cos cam merentas town je)..hehe..umah waja no satu beb..bangga sebentar menewaskan umah2 yg len..sok aku juga terlibat dlm larian yang agak2 jauh..hahhaaha..2o meter je..kuang3..cam malu pun ada sbb aku mmg tak expert bab lari2 ni.. tapi akan ku gagahi jua..maklum ar..kalau dihitung kira cam tak jauh tapi kalau membuat aksi gerakan perlahan..mau lambat gak sampai..tapi dun wori..tak sempat malu kot..sbb tak jauh mana..

pic kejayaan umah waja dlm merentas desa 2009..



ngan student aku bersama award kemenangan..ewahh..


Bukti kejadian.. :)


go waja..u all can do it !!


gambo cekgu2 yang sporting abis..luv u all

Sunday, March 1, 2009

hari2 yg agak stress..

rasa cam bosan je minggu nie..tak tau ape angin melintang dari arah mana dah datang..tak best langsung..bermula dari ketidakpuashatian seorang pelajar dlm aktiviti sukan..adoi..small matter je bg aku..pening je..pastu ngan aku tak sihat lak..penyakit bulanan mendatang..mood aku pun jadi cam tak berapa nak baik je..pastu ngan kawan yang kekadng cam tak paham je keadaan kita..ish..pening tul ar..malas tul aku nak layan menda2 yang tak hepi ni..nasib ar ada student aku yg best..diaorng penghibur hati aku tatkala aku rasa cam bosan gile...thanks ya..malas ar nak cite panjang..tak de mood..uawwaawawaaa....

Monday, February 16, 2009

satu hari di hari ini...15.2.2009

adoi..ni tarikh yang aku rasa agak2 malang tapi cam happiness je..hahha...meh aku stori dari awal k..

perancangan >> nak g men futsal sbnrnya ngan student aku..5 gurl..5 boy...
tempat >> plaza phoenix..
jam >> kul 11 pagi waktu malaysia
tpt berkumpul >> medan kat ngan down town...

nak dijadikan cite..pagi tu aku sampai kurang lebih 11 - 12 pagi...bebdk gurl mkn dulu...
dok tunggu dak2 boy ni..lambat bebenor..pastu kitaorang gerak la dulu...dah sampai kat plaza phoenix..alamak tersalah masuk jalan lak..kena u turn balik..ish..siot je...pastu dpt call dari dak laki suruh aku g medan...alamak kena patah balik lak..aku drop down bebdk perempuan kat tpt futsal tu dulu..

rupa2nya..depa dah survey tpt futsal kat plaza phoenix penuh..lgpun ada tournament kat situ..kul 6 baru leh men..ish..gilo ar nak tunggu lelama..aku ngan dak lelaki semua pegi ke plaza phoenix tu..rancang punya rancang..aku cadang g men kat K4 sri petaling...kitaorang pun semua g sana..dak laki semua nek moto..(3buah semuanya)...

otw g sri petaling tu..alamak leh aku salah jalan lagi..ish..tak masuk highway mana ntah..tetiba tembus kat jln klang lama..aduhai..sengal tul ar..bdn dah penat ni..hahha..kira2 jam 2 petang kot time tue..pastu..jeng..jeng..jeng..aksi yang tak leh nak blah..tetiba aku rasa cam ada menda merayap kat kaki aku..aduimak..bebdk ni kata ada lipas..uwarghhh...aku terus berenti kete kat tepi highway..takut beb..hahhaha..bantai kene gelak aje...

sesampai kat sri petaling..satu musibah lagi menimpa..tpt men futsal tu dah move out..adoi..gile kentang tul ar...kitaorang pun plan nak g men kat connaught lak..dah pegi tpt tue..sunyi sepi lak tpt men nya..ish..membosankan...tetiba teringat kat bdr tun razak ada satu tpt futsal..otw nak g sana..dak laki suruh jumpe kat bistro permaisuri lak..ni lagi satu insiden yang agak2 mencemaskan..ish...otw g tgk tpt futsal bdr tun razak..tetiba kete aku semput lak..adoi..dari awal bebdk ni suruh aku isi minyak..atas kemalasan aku...tersadai kete aku kat ngan villa amani..ish..malu gile...muka cun, kete tersadai..hahhahhaha..dekat sejam lebih ar nak solve prob tue..nasib ada pakcik joe..kata kene g isi minyak dulu..alahai..bbdk ni jadi mangsa ar cari botol..

dlm kul 4, kitaorang g la kat tpt futsal bdr tun razak..alahai..membosankan gile environment nya..tak de makhluk langsung..hahha..lastly,,,korang tau kitoran men kat ner..hahhahha...kitorang pegi balik men kat tpt first2 kitaorang pegi tue..(plaza phoenix)..hahhahahahaha..pastu lak..dapat men 1/2 jam je..adoi..dari kul 4.30 sampai 5.00 petang..nak men punya pasal ....layan je ar..

mmg melepaskan geram ar..tapi tue ar..kaki aku injured..n disebabkan aku tak pandai main sgt..just memeriahkan je..hahhahha..mmg dlm kenangan ar ari ni..spoilt betul...

thanks pada bdk laki..aku tak tau nama ar..yg ingat leman..apis kot..dak perempuan..>>joe, hawa, amy, nabila n wani..luv u all..

Tuesday, February 3, 2009

old town cafe...

ahad yg lepas, (2 feb 09) aku ngan kengkawn yg tak berapa ramai g lepak kat old town cafe..hehehe..best siot..rindu gile..paling rindu kat swee ting..hehehe

aktiviti : sembang2 ngan member lama di webchannel
ahli : sean (cc), swee ting, salmah n aku
venue : old town cafe kinrara
makanan : aku makan asam laksa..
salmah makan nasi lemak...
swee ting makan ape ntah..hehehhe..
minuman : semua minum jus
topik yg dibualkan : isu semasa..(hahha) cam ahli politik lak..
pasal bos yg baik hati..hehehhe..eksyen je
pasal keje terkini..n kenangan2 pahit, manis, tawar, masin @ WC production..

aktiviti tamat : 5 petang....


~have a nice day~

Saturday, January 31, 2009

:. design oh design ::

design..design..design..ni la hobi aku di kala bulan mengambang.. :) mengisi kelapangan waktu yg ada dengan design..aku suka melihat sesuatu yg cantik..ini tidak bermaksud aku membenci sesuatu yg buruk..hehehe..seperti suatu kepuasan apabila membuat pelbagai design..aku rasala..dah byk gile aku design..kekdg tu cam sama je design tu..ish..tapi tuela..selagi kita mempunyai keinginan untuk sesuatu..kita pasti mencari kelainan dlm hidup…"asas belajar adalah meniru"..ungkapan dari seorang teman yg aku merasakan ada logika..kita melihat kepada kejayaan orang..kita juga ingin menjadi berjaya..begitu juga la perihalnya dengan design ni..kita melihat orang mampu membuat sesuatu yg cantik..unik..sebenarnya..kita juga mampu untuk itu..cuba kita terokai jiwa kita sehingga ke dasarnya..pasti kita menjumpai secebis kekuatan di sebalik timbunan kelemahan…aku tak nak celoteh panjang2..sebenarnya..just nak tunjuk design2 yg penah aku hasilkan..ada yang dari idea sendiri..persekitaran..design2 yang sedia ada..kiranya..pic2 dlm blog ni semua aku la yg edit..:)so..untuk kalian, harap berpuas hati..n sebarang komen leh ar diajukan tanpa sebarang perang emosi k..hhehehe..





Thursday, January 29, 2009

movie terbaru di pawagam...

bukan terbaru ape nya..baru edit je..hahhaa..saksikan la frenz...

Tuesday, January 27, 2009

~futsal~

bola..bola..bola..walaupun aku ni tak tau sgt pasal bola..tapi aku telah melibatkan diri dlm futsal diwaktu2 last sem kat ittho..ni pun sbb si cinoi ngan isma la ngajak aku n ina men futsal kat BP..hahhaha..mmg tak penah beb terlintas nak men permainan ni..tapi tue ar..try je ar..have fun kan..tapi mmg lawak ar..kenangan paling tak leh aku lupa se awal pembabitan aku dlm dunia futsal ni..hahhaha..masa tu pihak lawan nak jaringkan gol..aku leh gelak kat tgh2 padang tu..walaupun tak gol lagi..seumpama aku leh tau yg pasti gol..refree leh sound aku ckp..wei, awak gelak ek..kan bola tu nak masuk gol..adoi..dah nak wat cam ner..dah mmg pasti gol..hahha..

tapi, semenjak kejadian hari itu..(cam menda buruk lak)..aku seakan dah jatuh cinta kat permainan baru ni..aku pun join futsal ittho..masa tu mmg best ar gua ckp lu..jiwa gua pun seakan kacau bilau..so, gua menghepikan diri ngan men futsal..hehehe..rakan2 seangkatan kaki bangku adalah terdiri daripda..ina, sam, evon, oreo n sape ntah lagi..maaflah aku ni byk makan kepala ikan n jus semut..tu yg ingatan tak berapa nak baik..hehhehe..time ni aku kenal ngan gg, umar n seli dgn lebih rapat..mmg sempoi ar depa ni..

nak dijadikan cite..kitaorg join futsal anjuran kosmo..dak lelaki JOHAN tu bhgn selatan..kitaorg No 3..kira not bad la kan..so, dapat g GRAND FINAL kat UM..tapi kalah ar..saingan kan sengit..hehehe..bila dikenang2..kitaorg kaki bangku ni pun layak men..mmg gian ar nak futsal ni.. best tak terkata...

tapi handball tetap di hati aku.. :)

Monday, January 26, 2009

..sambung lagi cite pasal my frenz..

kali ni aku nak cite pasal kengkawn aku semasa aku last sem di ittho..hehehhe..nasib baik ar ramai gak kene memanjangkan sem..pendek kata tambah lagi satu sem..bg yang tak berapa nak paham, extend adalah perkataan nak mendescribe kes aku ni..tapi aku bukan repeat paper...mau pun repeat pape la..hahahha..(nak jugak tu)..gelak ar wei..ape ni aku je yg gelak..hehhe..

sem ni aku lepak kat umah Double A..penghuninya adalah seperti >> wan sajidah, liana, huraizah, shakey, azimah, khadijah, azimah n eton..best gile dok sini...dak2 nya mmg sempoi n gile2..nampak je ayu2 gitu..tapi tak leh blah..hahhaha..mmg sporting abis..kitaorang ni jarang makan luar...menu kat umah pun dah mmg sedap2 belaka..ish...sape la chef nya ek..hahahha..pastu pada yang berimpian tinggi dak menguruskan timbangan>>petang2 wat senam aerobik..ada gak la yg cam taik2 ayam..hahhaha..ada yg konsisten..aku mmg tak rajin ar bab2 ni..baik aku lari kat stadium..leh usha2..mencuci pemandangan yang begitu indah di kuittho..gurau je beb..

kat umah ni..yang paling kuat studi..tak renggang ngan kerusi..aku leh bg title ulat buku pada...erm..wan sajidah kot..hahahhaha..dak2 yg suka men game...mmg teror gile ar..aku titlekan pada khadijah, azimah n shakey..yang mmg suka gile kemas umah..kira pembersih ar..serah kat eton..hehehe..cam umah orang kelamin beb..yg pandai buat ayat jiwang aku leh kata si huraizah ar..dia ni cam jiwang je..tangkap lentok je..tapi genius je..slalu dpt dekan..ntah bile studi nya aku pun tak tau..dia ni teror gile men badminton..tapi kalah gak ngn budak mana tu.. :) (lu ingat la sendiri)...liana dak yang kecil2 molek..dia ni kembar aku..aku sakit perut..dia pun sakit perut..aku kurus..dia pun kurus..hahaha..garang dak ni..tapi baik hati sgt..hehehe..ima adalah toh puan sri kita..kopi yg dia wat mmg sedap..ima bila nak wat lagi..rindu ar kat kopi n coklat ko..last but not least..aku ar dak paling ayu sekali dlm umah tu..haha..bgn je pagi2 tabiat aku, mesti bukak pc..pastu bukak fs..tgk horoskop..nak cite lagi pasal aku ke..korang describe sendiri ar..tak kisah nak kutuk ke ape ke..janji aku hepi je..

mmg sedih je..bila saat2 akhir nak tinggalkan parit king ni..bila sebut parit king, cam tak de pape je..tapi bile dah bermastautin kat sini..best la..

k..nanti sambung story about ko ek gejek..sabar menanti...

Sunday, January 25, 2009

...sambungan about my frenz..

jeng..jeng..jeng..kakak ina ngan cinoi..both of u pasti tertunggu2 gua cite pasal kamu orang kan..ehhehhehe...dipersembahkan..oppps..nanti dulu..aku nak cite pasal orang len dulu..hahhaha..masa aku sem 1 aku dok melewar..ditakdirkan dak umah aku semua dak pas matrik..aku satu bilik ngan miza..dak yg comei nie..hehehhe..miza ni aktif netball..tapi yg paling sedih kan..dia ni penah kehilangan orang yg disygi..sedihla..tak nak state namanya kat sini..dah la 1st love dia..Tuhan lebih menyayanginya..doakan yang baik2 aje utk dia ek..mmg hepi je dok ngan budak2 ni..aku ni digelar mak piranha..tapi tak ingat pasal ape..mungkin aku ni kuat makan kot..tak pun..jarang tolak makan kalo diajak..hehehe..miza, rindu kat kek yg ko buat la..felix, rindu buah salak ar..ayu, rindu kat kek ar..kecik,lili n zura..rindu rendang korang..huhuhu..

masa sem satu ni..aku rapat sangat ngan kengkawn aku ni >>zaza, noyu, liza, zura n soraya..ke mana je kitaorg pegi, mesti sama..nek kete pun, sampai berenam..ish..mmg rapat sgt2..semua cite kita kongsi sama2..slalu lepak kat bilik liza, noyu n zura..aku ngan zaza suka lepak umah diaorang nie..mmg sempoi n gile2 depa ni..petang2 kan, kitaorang slalu masak guna rice cooker..hahhaha..lawak beb..jimat ke ape ke tak tau..tapi msg2 pandai masak...hehehe..yg paling aku tak leh lupe..kitaorang menari lagu rossa..hehehe..yang menari ni termasuk gak dak umah noyu..kalo tak silap..ina, jiha ada kot sekali menari..hahahha..kitaorang suka tangkap gambar..gbr yang tak leh blah..gbr wanted..hahhah..lucu..tapi tuelah..kusangkan panas sampai ke petang, rupanya banjir melanda parit raja..hehehe..persahabatan yang benar2 terjalin atas dasar kesetiaan akhirnya...sedihla..what can i say..erm..tak leh nak kata..aku mengakui aku membuat kesilapan dlm perhubungan ni..maaf kawan..kitaorang tak rapat cm dulu..hari2 aku lalui dgn kesedihan..kerana tak sanggup sgt..sbb aku syg korang..tapi...nothing to say..



dari sem 1 lagi..aku dah masuk sport..ape lagi handball la..hehehe..antara yg rapat ngan aku time tu..abg mat..hehehe..dak yg agak2 ensem..men teror gile..aku dh cite hal dia dlm column handball..hehehe..tapi aku nak cite hal dak len..time petang2 aku g training ngan miza n ina..ina adalah my best frenz until now..memang dak wak lu ni..sempoi sesgt..aku slalu kutuk dia ni..awek pink panter..mmg suka kaler pinkk...tak leh blah aku..ahhahha..dia ni bek gile ar ngan aku..ape saje pasal aku..mesti aku cite kat dia..dia antara kawan suka duka aku kat ittho selain nisa..sng berkawn ngan dia ni..thanks frenz..tapi kan..walaupun nampak cam sebulu..kekdg tak ngam gak..hahhaha...kan ina ...tapi selalunya ngam je..rindu gile ar kat dia ni..dia dah nak bertunang beb..ngan jejaka laut..abg honda..wah gitu..aku doakan yg baik2 kawan...

dak sport (gurl) yg aku kenal n still contact until now..spt sam..cinoi..isma..zaza..n len2..cinoi2..nak gak cite pasal ko..dak ni la paling sengal aku penah jumpe..hahahha..krisis rumah tangga..hhahah..senang kawan ngan dia ni..hepi je orangnya..biarlah orang nak kutuk ke..puji jauh sekali..hahhah..kite penah lepak mapley sesama kan..ngan evon..hehehe..sporting abis dak ni..cinoi, teringin benar hati ku ingin melihat kamu bertudung lagi..hehhe..nanti post gbr bertudung ko ek..cute gitu..hahahha..

selain kengkwan kat atas ni, aku bek ngan dak umah ina..mmg aku slalu lepak umah diaorang ni..aku pun tak tau nape aku suka merempat umah orang..hahhahaha..ingat tak satu kisah di waktu malam yg hening..ada kete polis mengejar sekumpulan dak rempit..haahhaha..lawak kan..hahha..aku slalu makn free kat sini..angah pandai masak..sedapnya..ish, semua pasal makan je..bai dak yg paling tak suka amik tau hal orang..dia ni best..comei..kreatif lagi..jiha, dak yang dah ada boy yg comei..mesti dah besar kan..wan ni dak ganu yang penah masuk paper..ish, nak gak glamer dari aku tue..ish..geram je..hahhahha..miss u frenz..


nanti aku sambung lagi..penat la pulok..hehehe..gejek nantikan cite mu lakk..hehhehe..

Friday, January 23, 2009

Kawan..Sahabat..Teman..Fren..

Apa jua istilah bagi sebuah persahabatan..ia adalah suatu yang amat unik dan menjadi kenangan yang paling indah dlm hidup seseorang..namun begitu..tidak semua yang manis terjadi dalam sebuah ikatan persahabatan..namun, segala gelak tawa, senda gurau, tangisan, kekecewaan menjadi ramuan dlm erti kata sebuah persahabatan yang sejati..

Kawan merupakan orang yang boleh dikatakan penting selepas famili kita..tanpa kawan, hidup umpama berada di tengah padang pasir yang tandus...kawan membawa kita ke jalan yang baik..namun, terdapat kawan yang akan membawa kita ke jalan yang songsang..kita perlu kawan tapi kita perlu menentukan kawan mana yang kita pilih...

sama dengan aku..aku punya kawan yg best banget..aku jenis tak kisah...semua aku kawan..sesiapa pun leh jadi kawan aku..aku nak cite la kawan2 aku yang banyak menyumbang kepada sejarah hidup aku yang lepas..ada yang manis..ada yang pahit..ada yang lucu..ada yang sengal..hehehehe..kita lihat sape dapat title masing2..(just for fun k)..

kawan sekolah rendah >> mmg suatu yang amat manis bila dikenang zaman ini..fizikal aku kecik..tak berapa nak cerah..nama ayu tapi aku tak berapa ayu..kalo la dpt diberi peluang, aku nak terjun ke zaman ni..happy..dr sek rendah aku aktif sport..tapi tak semua la..kata dak ketot kan..hahha..korang ingat tak..(ni zaman aku k)...aku dapat RMT --> rancangan makanan tambahan..so, tiap2 hari aku dapt makan free..pastu setiap ari rabu aku dapat susu sekolah yang kotak tu..pergh..mmg best gile..pastu..korang men tak..cop2 tiang..satu lubang tikus..teng2..rounders..men getah..konda kondi..ni la permainan, yg aku rasa tak dimainkan di zmn moden ni...sedih ar..best gile..di ant cikgu yg masih dlm ingatan aku-->cikgu hadi, cikgu halim, sir rakasam, cikgu rahman, cikgu noraidah..len tak berapa nak ingat..hehehe..then..sampai skrng aku masih lagi contact rakan2 sek rendah aku..mmg sporting la depa ni..aku paling baik ngan mastura..kalo tak slp aku rapat ngan dia sejak form1 kot..iye ke mas..hilang ingatan ar...ant yang len still contact>>azman, azam, napis, amir syahir, shaiful adly, zila, jaarengah, shida, shamil n len2..

kawan teknik >>skolah aku diberi nama SM Teknik Lebuh Cator yg berlokasi di Ipoh..zaman teknik best la..sbb 1st time rasa life dok asrama..byk kenangan kat sekolah ni..plg tak best..kena rocall(betul ke aku spell ni)..ish..penah aku kena berdiri bawah kipas dari kul 1 pg sampai subuh..dah ar aku ni tak thn sejuk..asyik nak membuang je...hahha..seingat aku, sister yg plg garang, kak chik rasanya..hehhe..skrang dah kawin ngak abg senior gak..syed namanya..mmg jodoh ar depa ni..besalah..kalo dah nama sek teknik..mesti ada abg angkat la..kakak angkat la.. aku just ada sorang je akak angkat..kak ayu..nama lebih kurang aku..>>ezreen rahayu..baik sgt.. tapi sian kat dia la..kene sabar ngan perangai aku..hehhe..naik form 5..kitaorang lak senior..aku lak jd sister yg tak disukai junior..hahhaha..adegan balas dendam beb..tapi aku tak niat la..cuma maybe dah turun menurun..istilah ragging cam tak tepat je..aku tak niat nak ragging..tapi tu semua kan kenangan...aku ada geng yg dipanggil 6 jahanam terdiri drpd>>aku, ati, mala, rini, munirah n (alahai aku ingat dak ni..dak gopeng..ape la namanya)...ish..sori beb..tapi kitaorang berpisah masa form 5..sbb ada incident yang tak patut berlaku..erm..sori sgt kawan2..i miss u all of u..oh..lupe lak..kawan yang boleh dikatakan baik ngan aku kat teknik >>zura, apah, kamal,alin, amirul, (tak ingat gak aku)..hehhe..aku baik gak ngan cikgu2 teknik..yang still contact..cikgu nuar, cikgu shidi..cikgu hazlina..semua cikgu kat teknik the best la..

masuk lak zmn politeknik >>zaman ni..life mcm open sikit..tak macam teknik..nak tegur dak laki pun kena...best gile..dok kamsis..aku satu bilik ngan nuren..tapi tak rapat ngan nuren..tp sampai skrang aku still contact dia..miss u la..time ni aku rapat ngan sorang dak laki>>man namanya..mmg rapat gile..semua mslh aku dia tau..tapi kan..tak sangka..hahha..(forget it)..hub menjadi renggang bila dia dah couple masa sem 5..sedih yg teramat sgt bile seorg rakan baik sanggup buat cam tue..aku mmg tak leh lupe la..kitaorang slalu tulis2 surat..hehe..kelakar..antara aktiviti dak kelas aku..petang2 kitaorang reramai men volleybal..g taiping..tak ingat la..kete sape ntah berenti kat highway time tu..zubir ke..hehhe.mmg satu kls kamcing la..yang bek gile ngan aku..>>dulu man..hehehhe..skrang biasa je..pastu, masa sem bape ntah aku dok kat desa cempaka..sebelah ngan loji..umah ni aku dilepak oleh member2 aku dak it n dak awam..time ni aku satu bilik ngan kapal n ma..ma ni nama dia dkt nama aku kamalia..tapi aku cun lagi ar..hahhaha..ma ni dia tak suka aku mula2nya..dia kata aku ni kerek smcm..hahhaha..bongek lagi ar..tak tgr aku pun..pastu sesedap oren cop aku kerek..hampeh tul.. tapi at last, baru dia tau..aku ni sporting abis..hahahhaha..dia ni mmg gile orang nya....kengkawan dia pun gile gak..hahha..rindu ar kat shima, ati, jihan, kapal, ain..n sape ek lagi..tak ingat ar..tapi diaorang ni mmg gile abis..penah tu, umah kitaorang kene serang..nasib bek aku dah tido awal..hahhaha..kalo tak kena tarbiyah..mau dekat sejam kan..

masa kat umah sebelah loji ni ar, ada orang gile seks masuk umah aku..siap masuk bilik aku lagi..dah ar aku srg dlm bilik tue..nak dijadikan cite..aku tgh bersiap masa tu nak g kelas..kurang lebih kul 10 pagi..masa tu, dk dalam bilik aku semua tak de..g kelas..tinggal aku ngan member it je tak pegi lagi..ada la sorang mamat ni masuk bilik aku(tapi berdiri kat pintu je)...yang aku ni leh wat dek je..aku ingatkan tuan umah datang..iyelah, sbb kebetulan mmg tuan umah nak datang check toilet kan..tapi aku pun cam pelik gak..nape dia sengih2 kat aku..dah ar pakai helmet..aku wat dek lagi.. aku siap2 la..tetiba dari cermin aku tgk mamat ni..baru aku tersedar tuan umah aku cina bukan melayu..huhuhu..pucat lesi aku time tue..aku pun terus pandang dia n ckp.."eh, awak ni sape??nak ape??dia ngan selambanya dok tersengih lagi..pastu dia cakap.. , "nak tak?".. adoi..aku mmg tak terpikir ape yang mamat ni maksudkan..sbb aku memandang tepat muka dia saje...takut beb..aku pun balas balik.. "nak ape?"..pastu aku pandang yg mamat ni dok pegang something..ish..aku tak nak sebut ar..mmg cuak abis aku..aku menjerit dlm bilik tu..rasa dekat 10 minit aku jerit..kengkawan aku tak respond pun..sbb yg satu bilik lagi mmg dah tau ada lelaki gile masuk..kebetulan depa tak de kdt time tue...huhu..yang satu bilik ni ingat ada lipas..diaorg pun wat dek je..mungkin dah lama sgt kot dgr aku menjerit, baru depa bukak pintu..n mamat ni toleh belakang terus nak pegi ke bilik kawan aku..aku pun dgn sepantas kilatnya terus menutup daun pintu bilik aku n nangis..cuak beb..kalau korang kat tpt aku..ape yg korang akan lakukan???

>>to be continue.. (aku akan story psl memember aku selepas politeknik until now dlm ruangan len)..nanti aku letak gbr ek..

Thursday, January 15, 2009

~ Bolatangan ~





Handball..atau dlm bahasa melayu kunonya adalah istilah untuk bola tangan..Untuk dak2 yang baru nak bertatih “Bola Baling” adalah panggilan besa depa..Hehehe..ni la sukan yang paling wat aku excited gile..ish..tapi wakil rumah Sukan je..rumah merah(time aku skolah rendah)..hahhahha…


Al-kisahnya, aku menjinakkan diri dlm sukan ni masa darjah 5 kot..time tu, Alahai, sikit punya tangan bangku..mmg tak reti langsung…tapi kan..bila Dihitung2..dah lama aku men handball..tapi aku berenti jap men masa Form 1,2,3..sbb sekolah aku tak aktif dlm handball ni..kecewa teman…
Masuk form 4 n 5 @ SMTLC ipoh aku mula menggiatkan diri kembali ke arena Sukan..sampaila wakil daerah..hehehe..sweet moment ar..still ingat kat Kengkawan seperjuangan..antaranya >> farah..mazuin..azimah..pongek n yg Lain2 la..


Pastu..aku break lagi men handball.aku ingat aku zaman tu semua dah berlalu.. Rupa2nya aku still men lagi bila aku masuk ke KUiTTHO a.k.a UTHM..sanggup Aku masuk Sukan Bola Baling sorang2..time tu member2 len masuk kelab n sukan lain..time kat dalam kelas kan..ada la sorang mamat ni masuk dlm bilik kitaorang..Dia wat announcement sape yang nak join player untuk KUiTTHO..ish..mmgSemangat gile aku time tue..haahha..seakan penah ku jumpe mamat ni..hahaha..Rupanya2 si pongek dak bainun kalau tak silap..masa kat ipoh dulu..dia ni mmg
Terror la men time sekolah..left handed dia tak leh disangkal..hehehe..skrang dia dah kawin pun.




Moment @ KUiTTHO mmg byklah..best sgt..ada pahit..manis..masin..tawar..semua ku telan..sbb tu la rencah hidup namanya..wah gile skema aku..hahhaa..antara kawan2 handball yang terawal rapat ngan aku >> Mat..dia ni senior la kiranya..ensem gak…mmg baik sgt ngan aku..dia la tpt aku cite semua mslh+cite yang best2..tak penah pun berkira ngan aku..kekdg blanje makan..pinjam wit pun cam penah je..kiranya leh jadi sahabat sejati ar sape yg kawan nya dia..menurut perkhabaran,dia ni solo lagi..ish..masih mencari lagi..


Pastu aku kenal si awek ni >> Nisa..agak cun juga..tapi aku lagi ayu..n still maintain Ayu..haha..dia ni mmg kawan susah senang aku..segala cite mmg senang cite ngan dia..Dia pun kurang lebih aku gak la..luar je nampak hepi gile..tapi dlm hati..hanya Tuhan yang tau..n kawan2 yang baik gak tau kalau diberitahu..senang kawan ngan dia ni..Simple je..n nak tau tak..tabiat buruk dia ni..hahahha..ish..mana leh bgtau..tak baik aibkan orang..tapi kalau kengkwan yg rapat..sure tau ar..


Member yang rapat gak ngan aku >> Openg..ni mmg sempoinya kawan la..kategori Burung wak2 la..hahha..mintak je tolong ape..kalo tak de hal..sure mesti tolong punya..ni la rakan seperjuangan yg slalu gak la g test sore..ceh ayat cover tak leh blah..mmg jiwang orangnya..hhaha..teringat lagi kenangan mandi kat air terjun mana ntah..dia ni diserang ngan ulat bulu..amik ko..gatal2 badan..mandi tak ingat dunia..(ish.aku lak yg dok tersengih2 dpn pc ni)..


Selain itu..(maklum ar cikgu Bm kan)..walaupun jangka hayat mengenali beliau tidak lama..tapi beliau ini boleh dikategorikan sbg kawan baik aku dlm handball..tak lain dan tak bukan..>> Megat…dia ni mmg pandai wat bisnes..ingat lagi..sama2 niaga time Konvo..tp tu ar..ada gak insiden yang tak patut n mmg tak patut terjadila..selisih faham ngan si Megat ni..ish..ape da..cam nak nangis je aku time tu..tak best ar..dah baik, gaduh lak kan..tapi gaduh kejap je ar..Megat tak marah aku lagi kan..aku kan emo byk..sori kawan..


Panjang a.k.a faiz..merupakan dak yang suka kutuk aku rasanya..aku ni tak suka tul ngan dia ni pada awalnya..harus diulang..pada awalnya..tapi dah lama2 kenal..baru dia tau aku ni baik gile orangnya..wah gitu (angkat diri masuk dlm recycle bin)hehehe…lama gak la tak jumpe dia ni..kalau tak silap ingatan aku…aku jumpe dia ngan din cat kat s.alam..dia kot yg blanje aku makan..maklum ar orang dah berkerjaya…


Din cat merupakan dak yang agak mental sikit..sukar difahami..aku rasa la..tapi mmg lawak ar dia ni..kalo bergambo tu..nak style aje..tapi skrng cam dah ensem je..sbb dulu dia ni kurus..ni la pengurus handball yg berdedikasi..


Man juga antara member yang baik sepanjang perkenalan kitaorang..awek dia men handball gak..dak UKM..ish..ko ni man..erm…haahhaha..lama gile ar tak jumpe mamat ni..tak tau planet mana dia menetap skrang ni..lost in action…


Pastu kan..last sekali member yang leh kata baik gak la..>> Gejek..dia ni aku kenal pun dah lewat…selewat usianya si gejek ni..dia ni dah tua..tapi budget muda je..hahhaha..dlm ranking dak handball..dia ni muda tapi berwajah tua..wah gitu..kutukan..jgn mare ek gejek..hehehe..tapi tuelah..tak tau nape kenal dia lambat..padahal dia ni baik ngan openg. x de jodoh la namanya tu..i think he still single rite now..


Ish..kalau nak cite..mau semua dak aku tulis dlm ni..yang tak tertulis tu..bukan ape..korang mmg best cuma yang kat atas ni the best la bagi aku..tak kira ar korang rasa aku best ke tak kat hati korang..janji aku hepi..walaupun mana ar tau ada yg wat2 suka depan aku ke..lantak kome la.. tapi..sesape yang rasa nak namanya ter’list’ kat atas ni..inform la..leh je aku tambah..maklum ar..ingatan aku lemau ar skrang ni..tak tercapai akalku nak pikir..hehhehe..nanti aku letak gbr korang ek..nantikan..daa..





p/s : rindu tul ar ngan korang..keep in touch ya frenz…








LinkWithin

Related Posts with Thumbnails