Thursday, January 15, 2009

~ Bolatangan ~





Handball..atau dlm bahasa melayu kunonya adalah istilah untuk bola tangan..Untuk dak2 yang baru nak bertatih “Bola Baling” adalah panggilan besa depa..Hehehe..ni la sukan yang paling wat aku excited gile..ish..tapi wakil rumah Sukan je..rumah merah(time aku skolah rendah)..hahhahha…


Al-kisahnya, aku menjinakkan diri dlm sukan ni masa darjah 5 kot..time tu, Alahai, sikit punya tangan bangku..mmg tak reti langsung…tapi kan..bila Dihitung2..dah lama aku men handball..tapi aku berenti jap men masa Form 1,2,3..sbb sekolah aku tak aktif dlm handball ni..kecewa teman…
Masuk form 4 n 5 @ SMTLC ipoh aku mula menggiatkan diri kembali ke arena Sukan..sampaila wakil daerah..hehehe..sweet moment ar..still ingat kat Kengkawan seperjuangan..antaranya >> farah..mazuin..azimah..pongek n yg Lain2 la..


Pastu..aku break lagi men handball.aku ingat aku zaman tu semua dah berlalu.. Rupa2nya aku still men lagi bila aku masuk ke KUiTTHO a.k.a UTHM..sanggup Aku masuk Sukan Bola Baling sorang2..time tu member2 len masuk kelab n sukan lain..time kat dalam kelas kan..ada la sorang mamat ni masuk dlm bilik kitaorang..Dia wat announcement sape yang nak join player untuk KUiTTHO..ish..mmgSemangat gile aku time tue..haahha..seakan penah ku jumpe mamat ni..hahaha..Rupanya2 si pongek dak bainun kalau tak silap..masa kat ipoh dulu..dia ni mmg
Terror la men time sekolah..left handed dia tak leh disangkal..hehehe..skrang dia dah kawin pun.




Moment @ KUiTTHO mmg byklah..best sgt..ada pahit..manis..masin..tawar..semua ku telan..sbb tu la rencah hidup namanya..wah gile skema aku..hahhaa..antara kawan2 handball yang terawal rapat ngan aku >> Mat..dia ni senior la kiranya..ensem gak…mmg baik sgt ngan aku..dia la tpt aku cite semua mslh+cite yang best2..tak penah pun berkira ngan aku..kekdg blanje makan..pinjam wit pun cam penah je..kiranya leh jadi sahabat sejati ar sape yg kawan nya dia..menurut perkhabaran,dia ni solo lagi..ish..masih mencari lagi..


Pastu aku kenal si awek ni >> Nisa..agak cun juga..tapi aku lagi ayu..n still maintain Ayu..haha..dia ni mmg kawan susah senang aku..segala cite mmg senang cite ngan dia..Dia pun kurang lebih aku gak la..luar je nampak hepi gile..tapi dlm hati..hanya Tuhan yang tau..n kawan2 yang baik gak tau kalau diberitahu..senang kawan ngan dia ni..Simple je..n nak tau tak..tabiat buruk dia ni..hahahha..ish..mana leh bgtau..tak baik aibkan orang..tapi kalau kengkwan yg rapat..sure tau ar..


Member yang rapat gak ngan aku >> Openg..ni mmg sempoinya kawan la..kategori Burung wak2 la..hahha..mintak je tolong ape..kalo tak de hal..sure mesti tolong punya..ni la rakan seperjuangan yg slalu gak la g test sore..ceh ayat cover tak leh blah..mmg jiwang orangnya..hhaha..teringat lagi kenangan mandi kat air terjun mana ntah..dia ni diserang ngan ulat bulu..amik ko..gatal2 badan..mandi tak ingat dunia..(ish.aku lak yg dok tersengih2 dpn pc ni)..


Selain itu..(maklum ar cikgu Bm kan)..walaupun jangka hayat mengenali beliau tidak lama..tapi beliau ini boleh dikategorikan sbg kawan baik aku dlm handball..tak lain dan tak bukan..>> Megat…dia ni mmg pandai wat bisnes..ingat lagi..sama2 niaga time Konvo..tp tu ar..ada gak insiden yang tak patut n mmg tak patut terjadila..selisih faham ngan si Megat ni..ish..ape da..cam nak nangis je aku time tu..tak best ar..dah baik, gaduh lak kan..tapi gaduh kejap je ar..Megat tak marah aku lagi kan..aku kan emo byk..sori kawan..


Panjang a.k.a faiz..merupakan dak yang suka kutuk aku rasanya..aku ni tak suka tul ngan dia ni pada awalnya..harus diulang..pada awalnya..tapi dah lama2 kenal..baru dia tau aku ni baik gile orangnya..wah gitu (angkat diri masuk dlm recycle bin)hehehe…lama gak la tak jumpe dia ni..kalau tak silap ingatan aku…aku jumpe dia ngan din cat kat s.alam..dia kot yg blanje aku makan..maklum ar orang dah berkerjaya…


Din cat merupakan dak yang agak mental sikit..sukar difahami..aku rasa la..tapi mmg lawak ar dia ni..kalo bergambo tu..nak style aje..tapi skrng cam dah ensem je..sbb dulu dia ni kurus..ni la pengurus handball yg berdedikasi..


Man juga antara member yang baik sepanjang perkenalan kitaorang..awek dia men handball gak..dak UKM..ish..ko ni man..erm…haahhaha..lama gile ar tak jumpe mamat ni..tak tau planet mana dia menetap skrang ni..lost in action…


Pastu kan..last sekali member yang leh kata baik gak la..>> Gejek..dia ni aku kenal pun dah lewat…selewat usianya si gejek ni..dia ni dah tua..tapi budget muda je..hahhaha..dlm ranking dak handball..dia ni muda tapi berwajah tua..wah gitu..kutukan..jgn mare ek gejek..hehehe..tapi tuelah..tak tau nape kenal dia lambat..padahal dia ni baik ngan openg. x de jodoh la namanya tu..i think he still single rite now..


Ish..kalau nak cite..mau semua dak aku tulis dlm ni..yang tak tertulis tu..bukan ape..korang mmg best cuma yang kat atas ni the best la bagi aku..tak kira ar korang rasa aku best ke tak kat hati korang..janji aku hepi..walaupun mana ar tau ada yg wat2 suka depan aku ke..lantak kome la.. tapi..sesape yang rasa nak namanya ter’list’ kat atas ni..inform la..leh je aku tambah..maklum ar..ingatan aku lemau ar skrang ni..tak tercapai akalku nak pikir..hehhehe..nanti aku letak gbr korang ek..nantikan..daa..





p/s : rindu tul ar ngan korang..keep in touch ya frenz…








4 comments:

  1. woit!rajin giler ko mengedit2 nie....nanti ko citer pulak pasal dak umah kita...hahaha..*sengal

    ReplyDelete
  2. hehehe..mesti2 aku wat..double A dlm kenangan..

    ReplyDelete
  3. wahaha..promote aku yer..bagus2!!!tapi gmbr aku takde..kalau nak ltak ko kna edit kasik ensem dlu yer..hehe

    ReplyDelete
  4. Salam... Ade lg x contact ngan pongek ni,sy lme sgt lost contact ngan die.Dlu 1 teammate kinta 1

    ReplyDelete

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails