Friday, July 22, 2011

siapa mahu hidup senang, cubalah cara ini....

agak-agak korang, kita perlu tak hidup kaya-raya?



erm..orang kata wang tidak boleh membeli segala-galanya, tetapi segala-galanya memerlukan wang.mcam betul je kata orang ni.mana dapat?orang mana yg kata ni?


kalo sape2 yang hidup dalam zaman skrang yg penuh dengan pancaroba ni.



uish...haruslah wang menjadi keutamaan..ttp tidaklah sampai mengharapkan kaya-raya itu, bukan?setakat makan roti bercicahkan kaya mampulah.hahaha..ini aku, orang len mungkin cicah jem strawberi ke, peanut ke.uish..lapar terus.


tetapi kan, sape2 yang rasa nak murah rezeki, leh ar cuba amalkan cara di bawah ini.Insyallah dengan izin Allah s.w.t anda akan hidup senang.bukan di dunia sahaja TETAPI di akhirat sana.





-AMIN-


.



.



.



.



.



.



eh, dah abis ke...hahaha..mana caranya?jeng jeng jeng..bacalah di bawah ini..


1. Beristiqfar dan Bertaubat
2. Bertakwa kepada Allah s.w.t
3. Sentiasa mengingati Allah s.w.t
4. Bertawakal kepada Allah s.w.t selepas berusaha
5. Beribadah kepada Allah s.w.t dengan sebenar-benarnya
6. Mengerjakan Haji dan Umrah
7. Menjalin silaturahim
8. Bersedekah secara istiqamah
9. Membantu penuntuk Ilmu
10. Membantu golongan miskin
11. Berhijrah untuk mencari pendapatan di tempat lain
12. Memperbanyakkan doa
13. Bersyukur atas nikmat
14. Bersungguh-sungguh dalam melakukan pekerjaan yang harus
15. Melibatkan diri dalam perniagaan





Nabi s.a.w bersabda dalam sebuah hadid baginda :



Maksudnya : "Allah s.w.t berfirman : 'Wahai manusia, keluarkanlah hartamu nescaya akan Kuberikan kepadamu gantinya'."


Sumber ilmu ini dipetik daripada buku 101 Petua : Murah Rezeki & Jauhi Hutang



Nukilan :-Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood--Zahazan Mohamed--Mahfuzah Omar-






Photobucket

1 comment:

  1. bagus post ni.. ukhwah fillah :)
    http://nadzmonostone.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails