Thursday, July 21, 2011

menangis kerana orang gila..

malam itu, malam yang gelap.gelita.suram.sunyi.seperti malam-malam yang lain.tiada beza.cuma yang membezakannya adalah malam itu telah bertambah sehari lagi dari malam yang semalamnya.huh.lalu dengan berat matanya aku membawa laju kereta yang sedang dipandu.dengan harapan akan sampai ke destinasi dengan cepatnya.kerana sudah tidak mampu menongkat mata.katil sudah melambai-lambai.apatah lagi bantal juga menunjukkan fungsi amat bermakna dalam proses melelapkan mata.sambil berangan-angan.kalau lampu masih tidak dipadam.mula jari-jemari sibuk mengganggu si cilik tido.comei banget sey.itu kalo lampu cerah masey.tapi kalo lampu dah tutup.oh no.stop.mungkin sudah masuk ke alam mimpi.bahagianya.


arghhhhhhhhhhhhhhhhhhh...


dalam dok tunggu traffic light merah ke hijau masih boleh berangan.bukan selalu begini tp itulah rutinnya.rupa-rupanya aku masih tidak sampai di rumah lagi.agak-agak readers dah sampai umah tak?maklum ar cite terlebih lajak sudey.


dalam dok bergegas tu, tiba-tiba.mata tertumpu pada seorang hamba Allah ini.owh.Ya Allah.tanpa disedari air mata jatuh menitis tanpa semena-mena.kengantukan hilang tiba-tiba bagai diragut.hati tersentap.lagi sekali.owh orang gila..tolong selamatkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn dia Ya Allah.



dalam kegelapan malam disinari cahaya lampu jalan.ku melihat orang gila itu mencari-cari arah ke mana yang hendak dituju.mungkin sedang berkira-kira di mana untuk melabuhkan badan meletakkan kepala untuk mendapatkan sedikit mimpi yang bahagia.mungkin sedang kelaparan.mungkin sedang mencari orang tersayang.atau apa-apa yang mungkin.


rasa sebak di dada.menerawang dalam kotak fikiran.Alhamdulillah kupanjatkan rasa kesyukuran diberikan kehidupan yang baik walaupun tidak sempurna.berulang-ulang kali aku mendoakan mereka yang kesusahan agar sentiasa mendapat pertolongan dariMU..


baru kusedar, selama ini dugaan aku belum cukup hebat.berbanding mereka..baru kusedar, selama ini cukup besar rahmatmu atas kehidupanku.


semoga Engkau memberi rahmat atas kehidupan kita semua.


"Sungguh baik nasib orang yang beriman kerana dalam semua keadaan mereka mendapat kebaikan. Dan tidak ada habuan baik seperti ini kecuali bagi mereka yang beriman. Apabila mendapat kesenangan maka ia akan bersyukur, maka syukur itu baik baginya. Dan apabila ditimpa musibah, maka ia bersabar, maka sabar itu baik baginya." (Hadis Riwayat Muslim)


Photobucket

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails