Sunday, July 10, 2011

cikgu ayu vs ahmad

gile koolllllll...
kebetulan atau suratan.
sudah pasti memang betul.
semalamkan buat kali keduanya mendengarkan lagu bertajuk "cikgu ayu"..
eh, saya tu.tiba-tiba diri meninggi.amatlah bangga.bile nama saya dijadikan lagu.
lagi bangga bile tajuk tu ditambah dengan perkataan "c.i.k.g.u"..
walaupun itu gelaran satu masa dahulu.i bangga riak jugak.
sbb..orang selalu kata.dan saya pun nak kata.ianya benar lagi betul.


"apabila sekali atau sehari bergelar dengan panggilan -cikgu-, sampai bila-bila anak murid akan panggil cikgu"


benarkah?iye.telah terbukti pendapat ini adalah benar.
saya telah mengalaminya.amat puas hati.eh, macam guna produk kecantikan pulak. :)
ok.enough.


kita pergi pulak pada lirik lagu 'ahmad'.
lagu ni seperti dekat dihatiku.
pertama kali dengar.dua kali dengar.berkali-kali dengar.
aku sangat suka akan dia.
bukan setakat suka pada lirik 'ahmad'
tapi aku betul-betul jatuh cinta pada......
kekasih yang telah menetap di dalam sarang hatiku untuk sekian lama.
termasuk si ahmad juniorku.

nah amik, lirik lagu "cikgu ayu"

Teringat masa dulu ada seorang cikgu

sungguh ayu
dia bertudung litup
senyum menawan kalbu
memang ayu


tiap hari pagiku ceria di dadaku
kerna cikgu
setiap bicaramu membenihkan cintaku

cikgu ayu
tiap hari sabtu
aku berjumpa cikgu


ahad pun berlalu
kenapa rasa rindu?
kacaunya jiwaku mungkin kerna cintaku

cikgu ayu
cintaku
cintaku



jalan no 1
rumah berwarna biru kampung ulu bharu
disitu rumah cikgu
cikgu ayu
cintaku
cintaku

**ulang dari mula

ini kisah cintaku
cuma aku yang tahu rahsiaku
malu pada cikgu juga kawan-kawanku ayah ibu


lirik lagu "ahmad"


pertama kali si aku malu-malu
saat ku dekat ku ragu-ragu
mungkinkah dia suka padaku
a
h ah ahmad...



ternyata tanpa ku duga-duga
aku terima salam darinya
bergetar saatku membalasnya
a
h ah ahmad...



dialah idola
dialah superstar
m
ampu menggetarkan ranah jiwa
d
ia yang kunanti
selalu terpuji
ingin ku dekat, selalu ku dekat

ahmad, kau selalu dihatiku
ahmad, luluhkan keangkuhanku
ahmad, ingin aku cepat-cepat
bercinta dengan lelaki paling hebat


ahmad, peribadinya sederhana
ahmad, tiada banyak bicara
ahmad, ku tak mahu lama-lama
mendekat kepadaku dengan segera

ah ah ahmad
ah ah ahmad
ah ah ahmad
ah ah ahmad



nota kaki :


**untuk lagu cikgu ayu tu, yang betulnya pun part rangkap pertama sahaja.itu sahaja yang kene dengan jiwa aku. harap maklum aku tiada skandal atau mempunyai hubungan terlarang dengan anak muridku. hehe :)

**untuk lagu ahmad tu, semuanya betul.i luv my ahmad.uoals sedia maklum bukan.
dedicatekan lagu itu kepada si ahmad bazli yang sangatla perasan bila lagu ini kedengaran di corong radio.
sedang si ahmad junior, masih tidak mengerti tetapi seakan menyukai.agaknya la.

~sebarang watak di dalam lirik lagu di atas adalah kebetulan sahaja~


harap maklum


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails