Saturday, December 1, 2012

Jumaat Penghulu SEGALA Hari


Nak bagi tazkirah sikit boleh di pagi2 sabtu ni boleh ?
Amboi..nak jadi da'i ke si ayu kamalia ni...owh...mcm mustahil tp bukan tak boleh kan..
Belakang parang diasah lagikan boleh tajam..
Inikan pula kita manusia ye tidak..

Tak delah..saje merepek sambil makan kerepek..
Semalamkan...hari apa? mestilah Jumaat bukan..sbb atas tu dah mention sabtu pagi bukan..
Sebelum nak tido.sajelah selak2 Tafsir Al-Quran yg sentiasa berada di sebelah bantal..

MasyALLAH...SubhanALLAH..
Tiba2 terbuka page untuk surah Al-Jumuah..
Mata terus tertumpu pada satu ayat ini..jeng..jeng..jeng..


Dalam hati, apakah petanda ini semua..Apakah yang cuba digerakkan oleh Allah swt dalam hati ini..
Hanya Allah swt yang tahu..Mungkin ingin mengingati hambaNYA ini yang selalu melupakanNYA..
Alhamdulillah..Aku sentiasa cuba mencariNYA dalam senang dan susah..
Syukur Ya Rabbi..Engkau menjadikan kesusahan hati ini untuk aku lebih mendekatkan diri kepadaMU.

Segala yang terkandung di dalam isi Al-Quran itu tiada yang benar melainkan yang benar-benar belaka.
Mari kita lancarkan satu ayat Al-Quran satu hari..Tidak susah bukan...
Cubalah kita sama2 jadikan yang susah itu satu perkara yang mudah..

Betulkan yang Biasa..Biasakan yang Betul..
~AMIN~

 Photobucket

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails