Thursday, February 3, 2011

MESIR...i'll come..

uish.dah panjang nyawa ke agaknya nak pegi ke mesir.
waktu2 begini.gila.sewel.ting tong.
baik pikir balik.pikir pikir na na na na...
keadaan semakin gawat..cemas..
hidup dalam ketakutan.huru-hara semakin menebal.

macam-macam situasi yg dikabarkan.
bekalan makanan semakin sedikit dan hampir terputus.
banduan menyamar sebagai polis.owh damn sangat.tiada sesape yg boleh dipercayai.
mesin atm byk sudah rosak.bekalan letrik semakin tidak dapat memberi nyawa.
perhubungan tersekat.line tenet semakin down.semua seperti putus harap.

betul ke aku nak ke mesir ni???
sebagai apa.misi pengaman dunia.sedangkan misi pengaman si cilik pun tidak dapat dikuasai sebaiknya.uish.tetapi semangat dan cita-cita boleh diberi pujian.

al-kisahnya, subuh tadi.
mendapat offer untuk ke mesir.di antara orang bertuah gitu.
tiket.makan.minum.tempat tido ditaja.biar real?
semakin teruja.hati dengan penuh bunga-bunga mempacking beg dan keperluan untuk menjejakkan kaki ke bumi Mesir.semakin tiada kesabaran.
sudah pergi mendapatkan tiket.yahooooo.flight akan berlepas pukul 4 petang.
semakin tidak keruan.betul ke aku akan ke Mesir bumi tumpahnya darah-darah manusia di kala ini.sesampai sahaja di lapangan terbang.aku baru teringat bahawa...
aku adalah salah seorang yang black listed atau cakap-cakap melayunya aku adalah senarai hitam oleh pihak imigresen (maklumat didapati dan disahkan oleh laman web PTPTN)..hahaha..padan muka aku..

lepas ke aku nak pergi ke Mesir ni.perlu ke aku melepaskan peluang ni.owh tidak..rugi2.semangat sudah melebihi segala.

dengar itu..cuba dengar.tak dengar kan.
iye, korang tak dengar.aku baru je dengar..
uwekkkk..uwekkkkkkkkk..si cilik menangis menandakan masuknya waktu pemberian susu.
owh..terjaga dari lamunan.rupa-rupanya aku "BERMIMPI"..cis, situasi macam real..

kul 7 melepak bersama si cilik di buaian sehingga pukul 8..anak tido.ibu juga mengambil kesempatan untuk tido.sedar2 pukul 10 pagi..tp yang peliknya..2 jam tertido itu, aku still mimpi aku pegi ke Mesir..owh..siap ada sambungan lagi mcm cite sinetron lak.oklah, skrang nak tido.kot2 dah ada kat bumi Mesir..leh update berita terkini di sana...

daa...zzzzz
*mendoakan agar umat Islam di sana dan rakyat Malaysia di sana masih dapat bertahan dan selamat daripada ujian dari Allah s.w.t ini..


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails