Friday, February 11, 2011

ANTI-BLOGGER

tiba-tiba aku terpetik nak wat cite pasal “ANTI-BLOGGER”.halo kawan, walaupun ini negara demokrasi janganlah sesedap oren je nak menghentam blogger2 yang ada.ko ingat orang kisah sgt ke pasal ko dok anti2 ni.jgn la berhati dengki memanjang.aku tau ko tak kisah.aku lagi tak kisah.

kata orang,”makan boleh sebarang makan, cakap jangan sebarang cakap”.

kalo setakat nak menunjuk perasaan disebabkan tak dapat nak search info kat tenet.asyik2 info kat blog.asyik2 blog.pastu dah mula nek meradang.janganlah ingat ko sorang je pengguna TEGAR tenet.mmg la maklumat yang ko nak cari tu mungkin la susah nak dapat kan.kononnya, asyik terbuka blog orang je.kalo hit tinggi, lagi mudah la dapat rating atas kan.meh sini aku bagitau di antara sbb ko tak perlu “ANTI-BLOGGER”.

1. tak puas hati kan pasal orang suka cite personal la..hal rumah tangga.isu-isu semasa.abis tu, ape bezanya yang ko dok update status facebook memanjang. budget macam good-good.dok ko sorang saje yang betul.asal ada je menda tak puas hati.menggeletek je ati yang panas tu nak update status.sama dengan ok.
aku nak ingatkan bahawasanya..kalo ko tak suka orang, belum tentu orang suka kat ko..REMEMBER DAT!!!ada aku kisah..

2. bil tenet aku yang tertunggak ni bukan ko yang bayar kan.ceh, tetiba aku jadi emosi sesangat.maklum la..walaupun aku bukan la blogger tegar..sedikit sebanyak aku terusik tau.so, duduk diam2 jgn usik hal orang.

3. hormatilah kehendak dan minat orang len.kalo ko dok minat dok nak hentam orang je.kami yang dok suka memblog ni lebih baik dari ko tau.sekurang-kurangnya tak de sakit kan hati orang len.mcm ko.tiba2 aku dah sakit ati.walaupun tak banyak. tp mengundang rasa menyampah pun ada.

4. internet ni bukan lah saluran yang 100% tepat maklumat yang patut dicari.mempunyai sedikit ralat jugak.so, carilah maklumat daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai.kelak ko tak kecewa.blaja tinggi pun tak reti lagi.

dahla, tak bek la aku dok bising2 mcm ni.cuma berlapik la bila berbahasa.kita kan budaya kaya dengan sopan santun.jangan asyik nak menuding jari mencari salah orang je.jaga la tingkah laku supaya orang tak menyampah.maaf andai penulisan kali ini agar kasar sikit.ko cuit aku dulu kan(secara tidak sengaja)..perlu ke ko mintak maaf balik.tepuk dada, tanyalah iman.

5 comments:

  1. oh..kakak...biarpun kakak x knal saya..sye ttp knal kakak...sye junior akak mse kt uthm...
    ok berbalik pda artikel akak kt atas ni..sye btu2x stuju..perghh sungguh bravo..10000 juta kali sye nk like..(boley ke cm2??hahah)...apa pn thniah kak..akak mewakili ahli2x blog yg laen...itulah mnusia ni..ckp siang pndang2x.ckp mlm jeling2x(eh btul ke prbhsa ni?adess..klu slah maaf yerr..huhuhu)...
    so sape yg mkn cli tuuuu..dia lah trse pdasnya..miahahahaha...tulah kooo...ckp sdap jee..bajet bagusss..apa daaaaa...akal tu laen kali letak kt tmpt yg btul...yg buat pnilaian yg singkat..haaa tgk..skang kan dh kna hentammmm..hambikkkkk ko!

    ReplyDelete
  2. owh adik zulaikha..bukan la niat di hati nak menghentam sangat..sbb menjaga hati orang lebih baik agar perhubungan tidak terjejas kan.tp kdg2 rasa terpanggil untuk memberitahu bahawasanya orang len ada HOBI masing2..so, jgn la dok sound2 marah tak tentu pasal dek kerana keje sendiri tak berjalan lancar.thanks la kerana menyetujui apa yang akak tulih ni sbb akak telah mendapat feedback yang mcm tak puas hati ngan akak kat fb lak..erm..maaf andai ada yang terasa k..

    ReplyDelete
  3. hehehe...itulah mnusia ni..slgi x puas hti..slgi tu lah akan komplen...apa nk jd da...ini cra kte..so x ske..plih ler jln sndri..jgn skitkan hti org laen...org pn x skit hti ngan u...ada paham?????

    ReplyDelete
  4. http://cinoi.tumblr.com/post/3226134452/twitter-or-blog-or-fb-is-like-watching-tv-with-a

    tgk link tu.

    Twitter or Blog or FB is like watching tv with a remote in your hand, if you don’t like the show, you can simply switch the channel! The choice is in your hand.

    So, kalau x suka fb/twitter/blog org tu, x suka apa yg dia tulis, jgn la tengok, lain org lain la cara fikir, x suka jgn dtg tgk, tgk tmpat lain, benda lain, kan mudah, stop complaining about other people la. Semua manusia x sama, x ada org yg boleh puaskan hati semua org
    mcm gampang

    ReplyDelete

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails