Saturday, May 29, 2010

penjagaan diri...ahaksssssss...

sejak 2 menjak ni..penampilan aku mcam serabut serabai je..ish..bukan tak nak melawa..tapi cam arghhhhhhhhhhhhh....tak tau..salahkan diri ko tu ayu...hahhahha...

tp sejak 2 menjak ini gak la..pandai gak jaga kesihatan untuk diri n baby..tp kan..kaki beberapa kali kejang..akibat kurang minum susu..oh tidak...bukan tak sedap..tp mcm malas nak bancuh kan.. :)

nak tgk barang2 penjagaan diri n perut...hahhahha


ini adalah "MATERNITY ESSENTIAL OIL"
harga : RM 99.00
dibeli daripada : Cikgu Zizawani..kdt to u..hehe..

apakah Kelebihannya :
>> mengawal fungsi sistem pencernaan menjadi lebih teratur dan sempurna

>> mengelakkan sembelit serta buasir
>> mengurangkan bau air ketuban

>> menjadikan air ketuban lebih bersih
>> menguatkan otot-otot pelvik dan memudahkan proses kelahiran
>> mengurangkan kesakitan semasa proses kelahiran
>> mengelakkan risiko bayi songsang
>> membantu pembentukan bayi yang sempurna semasa dalam mengandung

>> mengelakkan risiko penyakit pada bayi
>> menjadikan tempoh nifas yang lebih singkat serta mengurangkan bau nifas yang kurang menyenangkan
>> mengurangkan 'stretch mark' pada permukaan kulit terutamanya kawasan perut

~tapi paling best kan..minyak ni perlu dititik pada air bersama ais..wah gitu..mandi ais beb..mmg best giler..segar yg amat..cewaaaaaaaaaaah~(sudahla ko kewek, kalo dah malas mandi tu, malas gak..bg mcm2 alasan konon..piiraaaaaaaaaaaaah)




** Stretch Marks" from Cocoa Butter Formula..tak tau ok ke tak..hehe
**Poise pad>>bg pengawalan kencing..arghhhhhhhh...
** Losyen J&J..mmg comei je..hehe


majalah Pa & Ma..
macam penting je kan..tp mmg penting..cuma ini baru pertama kali beli..hahhaa
n belum abis baca lagi..
sepertinya buat syarat yg anda bakal menjadi seorang ibu & memerlukan persiapan awal..
mental dan fizikal..juga pengetahuan..
tapi....
hahhahhahhaha..

2 comments:

  1. semua produk di atas adalah elok...hahaha
    mjlh tu pun bgs..byk info..beli setiap bln tau...hehehehe

    ReplyDelete
  2. majalah yg terlepas aku bc kat umah ko je la ek wan..hehehe..insyallah akan dilanggan setiap bulan..kahkahkah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails