Sunday, December 18, 2011

SEMAKAN GSTT

nebesnya.
kawan-kawan boleh check

Semakan Keputusan GSTT Ambilan Disember 2012 melalui portal rasmi
>> http://www.moe.gov.my/

gud luck semua!!!!!!!!!!!!!!

need some rest........give me alone..

need some rest........give me alone..


aku tak nak stori perasaan yang berlaku sepanjang hari ini..
air mata menjadi teman selain anak kecil di sisi..
apa yang aku rasa bercampur baur..


nyata kesedihan hilang bila masih mampu melihat anak ketawa riang ria.
awesome...so cute dear...anugerah Ilahi tiada tandingannya..



pelbagai musibah melanda yang menuntut muhasabah yang tinggi.
penat.letih.capek.lelah.
semua ada.hanya DIA yang mengetahui segala kesusahan dan kesakitan ini.
full stop....

Tuesday, December 13, 2011

semakin membesar..

wah apakah yg semakin membesar tu..usia? dah tentuanak? dah tentu, tapi mungkin hanya pada usia juga. bukan pada fizikalnya.. :)masalah? boleh jadi, tapi perlu sentiasa berfikiran +ve.tindakan pasti +ve..duit? ahaks..tersedak aku.adakah duit semakin membesar beranak pinak..moga diberi kelapangan..keluarga? uish...adakah bilangan keluarga sudah bertambah? belum..belum lagi..updates sehingga tarikh hari ini..hehehehe...ragam anak? iye betul tu.semakin..semakin dan semakin..

full stop.........


meh nak cite ragam anak yang semakin meragam...


*******************************************************************************************


**dia semakin pandai berkata-kata


antara kata-kata yang telah bisa dituturkan..


- amik..yah (stand 4 ayah)..bird..no no no..keta =kereta..ball..pin pin=upin dan ipin..bo bo bo = boboi boy..ya Allah(tp pelat sikit)..baby..baby.walaupun panggil kucing..



**dia semakin pandai beraksi


- paling membuat jantung gugup dan adrenalin berada di tahap putaran kencang..tatkala anak bergayut dalam kereta...kira budget buat aksi gymnastik artistik la ni...tup tup..dia lonjakkan badannya laju melipat (gambaran seperti orang sedang lipatkan badan melakukan aksi di air terjun)..dapat bayang tak?...meh nak cari pic sekejap..



- turun naik katil..turun naik kerusi..tp pada tahap rendah la..sbb dia pun rendah kan..hehehe


- nampak je ibunya pakai tudung..dia dah siap pegang kaki..kadang2 terus sibuk kat pagar..tandanya nak ikut..hahahha...walaupun ibunya bergaya bibik nak g sidai kain pun..rasa dah abis lawa la tu..


- kalo bab panjat-memanjat..mmg hobinya..huhu..atas orang tido pun dia suka panjat..sambil meloncat2..adoi..sakitla..


- menghantukkan kepala..pastu dok gosok2 kepala konon2 bg reaksi sakit la tu..padahal kita yg sakit..huhu


- menari2..tp musykil sbb gaya cam nak men netball..kaki pacak satu..pastu wat pusingan..


- bila main kejar2..konon dia kejar orang la..pastu yg kelakarnya dia leh potong orang tu jadi cam men lumba lari lak..konpius kat situ..



**dia sudah pandai melaksanakan beberapa arahan mudah


- sebut sahaja salam, dia terus menghulurkan tangannya..tp cuba sebut "amin"..dia buat dek je..hehehe


- apabila kita bukakan baju dan seluar..dan katalah "letak"..dengan pantas dia akan masuk bilik dan letakkan baju dan seluarnya dalam bakul baju kotor.. :)


- jom mandi...dengan laju akan terus melangkah ke bilik air..tp kena je air, terus peluk kaki..tanda kesejukkan..hahahhaha


- kasut mana kasut? terus dia akan bergegas ke rak kasut dan mengambil kasutnya..dengan arahan "duduk"..akan duduk sambil menghulurkan kakinya..dan yg ini tanpa disuruh..terus ke pagar..kadang2 menggoncangkan pagar tanda protes untuk bukak pintu dengan pantas..kaki jalan..hahaha..



**dia sudah pandai minum susu tapi..bercampur dengan horlick..


- kalo susu semata, alamatla..



*******************************************************************************************


anak oh anak..ragam oh ragam..miss u alwiz..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails